INZERCE

Tendr Správy železnic na postrkovou službu získal RegioJet. Foto: Wikimedia Commons

Přídavné lokomotivy přes Vysočinu kvůli opravě koridoru využilo už 3 322 nákladních vlaků

Veřejnou postrkovou službu na trase Brno – Maloměřice – Kutná Hora hlavní nádraží využilo za více než rok její existence 3 322 nákladních vlaků. Správa železnic ji začala nabízet loni v dubnu kvůli rozsáhlým modernizačním akcím na úseku prvního koridoru mezi Českou Třebovou a Kolínem.

Veřejnou postrkovou službu poskytuje Správa železnic od 6. dubna loňského roku.

Důvodem jejího zavedení byl souběh několika velkých staveb na první tranzitním železničním koridoru, kvůli kterému došlo k odklonu vlaků osobní i nákladní dopravy.

Kvůli složitějším sklonovým poměrům na odklonové trase přes Vysočinu bylo u nákladních vlaků rozhodnuto o zavedení postrkové služby v úseku Brno-Maloměřice – Kutná Hora hlavní nádraží.

V praxi to znamená, že vybrané vlaky jsou na této trase posíleny o další lokomotivu, popřípadě lokomotivy.

Vítězem výběrového řízení na provozovatele postrkové služby se stala společnost RegioJet. Od loňského dubna do 2. května letošního roku ji využilo 3 322 vlaků. Zatímco ve směru Brno – Kutná Hora jich bylo 2 049, opačně vyjelo 1 273 vlaků.

Vzhledem k tomu, že se v některých případech připojovaly dvě lokomotivy, bylo celkem použito 4 672 hnacích vozidel. Jak vyplývá z přiložených grafů, služba byla nejvíce využívána v květnu a říjnu loňského roku.

Zdroj: Správa železnic
Zdroj: Správa železnic

(nik)