Ministr dopravy Dan Ťok dnes před poslanci hospodářského výboru potvrdil, že mýto bude další 3 roky vybírat Kapsch.
Informace o tom, že mýto bude v letech 2017-2020 provozovat stávající provozovatel, tedy konsorcium firem vedené společností Kapsch, dnes potvrdil ministr dopravy Dan Ťok. Ministerstvo vypíše Jednací řízení bez uveřejnění (JŘBU) a osloven bude Kapsch.
Ministr dopravy Dan Ťok tak potvrdil informace Ekonomického deníku z konce dubna, které jsme přinesli v textu Ťok zadá mýto Kapschi na další 3 roky. V úvodní řeči to zdůvodnil potřebou vybírat mýto v současném rozsahu. Podotkl také, že v připravované smlouvě bude zakotvena dohoda, že ke konci prodlouženého termínu bude zajištěna „předatelnost“ celého systému v případě, že nový „velký“ tendr vyhraje jiný, než současný provozovatel.
Poslanec František Laudát (TOP 09), který je častým kritikem práce ministerstva dopravy uvedl, že -„kauza mýto“ končí velkou nejistotou. „Jak se zachová ÚOHS a vidím také nebezpečí případně arbitráže. Bohužel už je dnes pozdě, ale trvám si na tom, že jsme mohli připravit nějakou variantu, která by změnila rozsah zpoplatnění,“ dodal Laudát. Předseda hospodářského výboru Ivan Pilný (ANO) uvedl, že už je zbytečné diskutovat o současné situaci, ale je potřeba se podívat dopředu, jak bude vypadat doprava po roce 2019 a zaměřit se na kvalitní zadání nového tendru.
Ťok ještě před poslanci doplnil, že jeho ministerstvo nebude s Kapschem uzavírat novou smlouvu, ale připraví „mohutný“ dodatek. „Na vládu neseme materiál, kde popisujeme, jak chceme zajistit předatelnost,“ dodal Ťok.
Jiří Reichl
K tématu čtěte:
SkyToll CZ: Mýto na tři roky bez tendru napadneme
Posudky na mýto potvrzují Kapsch, SkyToll nesouhlasí a vyčkává kroků ÚOHS