Příprava dalšího úseku železniční trati k pražskému letišti postoupila do další fáze. Správa železnic vybrala pro zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení k úseku Praha Ruzyně-Kladno společnost Metroprojekt, která uspěla v tendru s nabídkou 112,3 milionu korun. Vyplývá to z věstníku veřejných zakázek. V současnosti je dokončen jediný úsek trati k letišti, celá trať by měla být zprovozněna do roku 2028.
Vítězem tendru na zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení trati z pražské Ruzyně na Kladno se stala společnost Metroprojekt. Zjistila to agentura ČTK ve věstníku veřejných zakázek.
O vypsání veřejné zakázky jsme informovali v březnovém textu
Po rekonstrukci by se jednokolejná trať měla rozšířit o další kolej, zároveň bude elektrifikována. Traťová rychlost má být zvýšená až na 140 km/h. U stanic na úseku by mělo vzniknout celkem 1100 parkovacích míst, konkrétně v Hostivici, Jenči a Malém Přítočnu. Součástí rekonstrukce by měla být i modernizace těchto stanic.
Připravovaná trať je rozdělena na osm úseků. V současnosti je dokončen jediný z nich, Negrelliho viadukt, který byl otevřen na začátku června. Další úseky se začnou stavět za dva roky, začít by se mělo rekonstrukcí Masarykova nádraží. Už dříve Správa železnic získala územní rozhodnutí k úsekům Praha Výstaviště-Praha Bubny a mezi Kladnem a částí Ostrovec. Přípravné práce pokračují i na dalších částech. V květnu začala správa provádět inženýrsko-geologické vrty pro posouzení variant tunelového vedení trasy mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín.
I o tomto projektu jsme mluvili v rozhovoru s generálním ředitelem Správy železnic
Celá trať by měla být dokončena do roku 2028 a stát by měla kolem 40 miliard korun.
-čtk-, -chl-