SŽDC vybrala dodavatele projektu pro železniční spojení Letiště Václava Havla s Kladnem. Přípravnou dokumentaci za více než 27 milionů korun zpracuje společnost složená z firem SAGASTA, AFRY CZ a AF-Infrastructure AB. Čtyři kilometry dlouhá železniční trať má být hotová do konce roku 2025. Výše investičních nákladů bude jasná až po dokončení projektu.

Zaokruhování železničního spojení Letiště Václava Havla do trati Praha – Letiště VH – Kladno představuje přímé kolejové propojení letiště s Jenčí a Kladnem. Předpokládaná délka novostavby železniční trati je čtyři kilometry. Jde o jednu z částí plánované železniční trasy z centra Prahy na ruzyňské letiště a do Kladna.

Ilustrační foto: www.szdc.cz

Z letiště do Prahy i Kladna

Vybraný dodavatel projekt zpracuje za 27,27 milionů korun. Celkové investiční náklady na stavbu železnice budou známé až po jeho dokončení. Příprava stavby se koordinuje i s dalšími plánovanými rozvojovými projekty Letiště Praha.

Realizaci samotné stavby plánuje Správa železnic mezi roky 2023 až 2025. Letiště Václava Havla tak získá přímé spojení na největší středočeské město. Prioritou však stále zůstává vybudování železniční novostavby z letiště do stanice Praha-Ruzyně, odkud budou vlaky pokračovat směrem do centra Prahy.

Mohlo by vás zajímat

Urychlení díky memorandu

Hlavní město společně se Správou železnic nedávno uzavřelo memorandum. Cílem je urychlení přípravy modernizace a novostavby kolejové trati z Prahy-Veleslavína na největší české letiště.

Praha se podpisem memoranda zavázala k vyjednání výkupu klíčových pozemků, které jsou zatím v rukou soukromých majitelů. V budoucnu by na nich mělo vzniknout záchytné parkoviště P+R na Dlouhé Míli a také dopravní terminál. Kromě 2000 parkovacích míst se zde propojí vlaková, autubusová i tramvajová doprava.

pdm