Otevřením posledního úseku D 4 mezi obcemi Vajnory a Ivanka při Dunaji byl kompletně dokončen obchvat Bratislavy. Díky tomu se řidiči dostanou ze slovenské metropole až k rakouským hranicím po dálnici.
Nový dálniční obchvat měří 27 kilometrů, je na něm 9 křižovatek a přetíná ho 57 mostů. To nejdůležitější však chybí – dokončení křižovatky mezi dálnicemi D1 a D4.
„Napojení D1 na D4 bude nejdříve za pět let. I v parlamentu jsem navrhoval, že by se výstavba křižovatky výrazně urychlila přímým zadáním bez porušení zákona. Bohužel můj návrh nebyl vyslechnut“, komentoval již dříve generální ředitel Národní dálniční společnosti Juraj Tlapa.
![](https://ekonomickydenik.cz/wp-content/uploads/2021/11/krizovatka.jpg)
Vnější obchvat Bratislavy, který stál téměř 2 miliardy eur, však nebude bez napojení na dálnici D1 plnit svou hlavní funkci, a to odklonit tranzitní nákladní dopravu tak, aby se hlavnímu městu vyhnula.
![](https://ekonomickydenik.cz/wp-content/uploads/2021/11/krizovatka-d4xr7-bratislava-juh-1024x768-1.jpg)
Úplné dokončení pak není důležité jen pro samotné hlavní město Bratislavu, ale i pro okolní obce, které trápí silný provoz aut a s tím spojený nadměrný hluk.
(ede)