INZERCE

Demolice mostu u Měřína na dálnici D1. zdroj: Ministerstvo dopravy

SERIÁL VÝZNAMNÉ ZAKÁZKY Ministerstvo dopravy dá na své projekty 80 miliard

Ekonomický deník mapuje plánované „významné“ zakázky jednotlivých resortů. Tentokrát Ministerstvo dopravy ČR.

I v letošním roce mapuje Ekonomický deník významné zakázky, jež jednotlivé resorty plánují na letošní rok. Všechna ministerstva musí na základě Usnesení vlády č. 246 z 10. dubna 2013 oznámit vládě, jaké zakázky nad 300 milionů korun plánují v tom kterém roce.

Podle údajů, které letos poskytlo Ministerstvo dopravy ČR, letos plánuje utratit za dopravní stavby 80 miliard 373 milionů  979 tisíc korun za 39 zakázek.  Loni to bylo 53 zakázek nad 300 milionů korun v souhrnné hodnotě překračující 101 miliardu korun (101 201 206 000 Kč) – podrobnější informace si můžete přečíst v textu 100 miliard na rozvoj dopravy v Česku. SERIÁL VÝZNAMNÉ STÁTNÍ ZAKÁZKY – Ministerstvo dopravy

Nejvíc, 24,9 miliardy korun plánuje „doprava“ utratit za PPP projekt dálnice D4 (psali jsme o něm například v textu PPP projekt na 32 kilometrů dálnice D4: vláda prý ušetří půl miliardy či v textech Ťok nedal šanci českým firmám při přípravě dálnice D4 a Doprava hledá poradce pro výstavbu D4 – zaplatí 100 milionů).

Druhou největší položkou na seznamu ministerstva dopravy je zakázka na tzv. „velké mýto“, tedy provoz mýtného systému po roce 2019 (psali jsme v textech Ťok zadá mýto Kapschi na další 3 roky či Skytoll si stěžuje na mýto u Evropské komise). Ta je plánována na 20 miliard korun. Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda hodlá úřad ještě v polovině roku vypsat veřejnou zakázku v otevřeném režimu, tak jak ministr dopravy Dan Ťok na konci loňského roku slíbil.

Šest miliard korun bude stát zdvoukolejnění vlakové trati Sudoměřice-Votice. Modernizace D1(úsek 23, EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice) přijde na 1,635 miliardy a část 16 tedy EXIT 119 Velký Beranov  –  EXIT 134 Měřín na 1,892 miliardy. Jeden a půl miliardy je plánováno pro D11 od nultého po osmý kilometr.

Ředitelství vodních cest plánuje zvýšení mostních konstrukcí na Vltavě na sedm metrů od nejvyšší povolené plavební hladiny. Podle popisu zakázky se jedná o plavební kanály Vraňany – Hořín a Trója – Podbaba na Vltavské vodní cestě. „Podjezdná výška se bude navyšovat na kótu 7 metrů od nejvyšší plavební hladiny. Jedná se o deset mostů, z toho tři mosty budou řešeny jako zdvižné,“ uvádí se v popisu zakázky, která je rozpočtována na 1.003.495 korun.

Řízení letového provozu koupí dvě letadla pro kalibrační letku. „Budou sloužit pro letová ověřování leteckých pozemních zařízení, která státní podnik provádí,“ stojí v popisu zakázky.

Na přehled všech zakázek se můžete podívat zde.

 

Jiří Reichl