INZERCE

České dráhy bojují s inflací. Zaměstnanci dostanou jednorázový příspěvek ve výši 7.500 korun. Foto: České dráhy

S výsledkem soutěže Plzeňského kraje na provoz vlaků v Pošumaví České dráhy nesouhlasí

České dráhy se ohradily proti výsledku výběrového řízení Plzeňského kraje na provoz vlaků v Pošumaví. Krajští radní vybrali na konci března pro tratě Horažďovice – Sušice – Klatovy a linii Domažlice – Klatovy českého železniční dopravce GW Train Regio, který tam má zajišťovat osobní dopravu od prosince 2023 po deset let. České dráhy podaly proti rozhodnutí rozklad na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který byl zamítnut.

České dráhy jsou stále přesvědčené o tom, že postup kraje a ÚOHS v této věci byl nesprávný, řekla dnes ČTK mluvčí státních drah Vanda Rajnochová. „ÚOHS se nezabýval podstatou naší argumentace a uplatníme proti tomu postup v souladu s právem,“ dodala bez dalšího vysvětlení.

Výhodná nabídka pro kraj

Podle náměstka hejtmana pro dopravu Pavla Čížka se podařilo kraji dohodnout s ústeckým dopravcem GW Train velmi dobrou cenu za kilometr. Smlouva bude uzavřená do prosince 2033.

„GW Train Regio nabídl v elektronické aukci nejnižší nabídkovou cenu 157,18 koruny za vlakokilometr, kterou dále dodatkem snížil ve prospěch kraje na 155,94 koruny,“ uvedl. Vítěze doporučila výběrová komise. Na trati zatím zajišťují provoz České dráhy, a to až do prosince 2022 s možností prodloužení o rok.

„Nový dopravce výrazně zkvalitní dopravu Plzeň – Sušice. Modernizované nízkopodlažní a klimatizované jednotky GW Train Regio budou navazovat v Horažďovicích na nové vlaky Regiopanter Českých drah,“ uvedl Čížek. V Klatovech navážou na nové Regiopantery, které vyjedou letos v prosinci, a v Domažlicích na moderní jednotky PESA.

„Tím bude okruh uzavřen a cestující bude všude obsloužen vlaky na úrovni 21. století,“ řekl náměstek hejtmana.

Další tendr běží

Kraj vybírá ještě dopravce na deset let pro oblast Český les, tedy na tratě Poběžovice – Staňkov –Holýšov a Domažlice – Tachov. Ve veřejné soutěži hledá také dopravce na patnáct let pro Plzeňsko, kde jde o nejvíce tratí, a to Plzeň – Žihle, Plzeň – Bezdružice, Planá – Tachov, Rokycany – Nezvěstice a Plzeň – Radnice.

Na obě trati, o něž usiluje jediný uchazeč, už se uskutečnila elektronická aukce a kraj dále jedná o ceně. U Pošumaví a Českého lesa nechce kraj nové soupravy, ale repasované. Vlaky pro Plzeňsko musí mít elektronický zabezpečovací systém ETCS. GW Train už provozuje od roku 2016 v kraji dálkovou dopravu Plzeň – Most.

čtk