Prodej aut s hybridním pohonem v loňském roce vzrostl o 26 procent na 51.432 vozů. Jejich podíl na celkových registracích nových osobních aut v ČR se tak zvýšil z 18 na více než 22 procent. Z toho prodej plug-in hybridů do zásuvky se zvýšil o 4,4 procenta na 5900 vozidel. Počet prodaných elektromobilů díky dotačnímu programu stoupl téměř o 65 procent na 10.933 aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejvíce aut s hybridním pohonem prodala v minulém roce Toyota. V registru přibylo 11.845 hybridů této značky. Hybridní pohon se na jejích prodejích podílel 62 procenty. Druhá skončila s 5881 vozy domácí Škoda nabízející tři plug-in hybridní modely a třetí je Mercedes, který vedle benzinových agregátů nabízí v kombinaci s elektromotorem i diesely, se 4629 prodanými hybridy.
Nejprodávanější elektrickou značkou byla loni Tesla s 3716 prodanými vozy, druhá je Škoda s prodejem 1644 vozů Enyaq a třetí Volvo, které prodalo 971 elektromobilů. Na dalších místech jsou Volkswagen a BMW.
„V minulém roce se ukázalo, že hybrid je přirozenou alternativou a přechodovým můstkem k plné elektromobilitě. Letos bude nárůst hybridů z hlediska počtu i váhy na trhu pokračovat kvůli snaze automobilek podporovat snižování emisní stopy. Zhruba 70 až 85 gramů dosahovaných u full hybridů je podle nás optimální cesta, jak dále snižovat uhlíkovou stopu a zároveň naplnit požadavky našich zákazníků,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.
Mohlo by vás zajímat
Celkový prodej nových aut v Česku loni vzrostl o 4,6 procenta na 231.600 vozů. Z toho 29 procent aut mělo některý z alternativních pohonů.