Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) zrušila a opět vypsala zakázku na zajištění staveb pro cyklisty a pěší v návaznosti na výstavbu Terminálu Smíchov. Předpokládaná hodnota tendru je vyčíslena v zadávací dokumentaci na 243 milionů korun bez DPH. V původním zadání byla cena o bezmála 60 milionů korun nižší. Zakázka by měla být realizovaná metodou Design-Build.

TSK tendr zveřejnila 20. prosince a uzavírání nabídek je naplánováno na 20. ledna 2025. Výstavba doprovodné infrastruktury je rozdělena do několika částí, týká se úseku od Dvoreckého mostu k ulici Ke Sklárně. K němu se v dokumentaci k zakázce uvádí, že se zadavateli, tedy TSK, nepodařilo projednat žádné řešení. Další úsek vede od ulice Ke Sklárně k části Smíchov City.

Zde už je dokumentace konkrétní, na trase se počítá s lávkou, která má zajistit mimoúrovňové křížení s železniční tratí. Konstrukce lávky povede mezi Meet Factory, drážní budovou a smyčkou pod silničním mostem v Dobříšské ulici. Následně bude stoupat nad komunikací i drážním tělesem.

Cyklotrasa by poté měla být vedena rovnoběžně a ve stejné výškové úrovni s Dobříšskou ulicí, od které bude oddělena stromořadím. U navrhovaného odstavného autobusového nádraží bude cyklotrasa napojena na chodník, po kterém budou cyklisté dovedeni na hranici Smíchov City, kde se napojí na plánované koordinované cyklotrasy.

Mohlo by vás zajímat

Třetí úsek, který zakázka řeší, je část mezi Smíchov City a Vyšehradským železničním mostem. Cyklotrasa by se měla plynule napojit na východní konec mostu přes Nádražní ulici a naváže tak na cyklotrasy v rámci areálu Smíchov City. Cyklotrasa bude pokračovat východním směrem po drážním tělese rušených kolejí v délce přibližně 80 metrů, kde bude dočasně ukončena.

Budoucí Terminál Smíchov propojí s železnicí nově budovanou čtvrť, tramvaje i metro, nad nástupišti vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje. K dispozici bude parkoviště P+R i kapacitní stání pro kola. Zastřešení nástupišť bude zároveň sloužit jako spojnice Smíchova a Radlic. K zahájení stavby by mělo dojít koncem roku 2025 a k dokončení o čtyři roky později. Předpokládaná hodnota stavby terminálu je osm miliard korun bez DPH.

Součástí terminálu bude i železniční stanice Praha-Smíchov, která aktuálně prochází pod taktovkou Správy železnic rekonstrukcí. V bezprostřední blízkosti vzniká i nová čtvrť Smíchov City, kterou staví společnost Sekyra Group.