Elektrifikovaná linka 176, kterou chystá Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), získá nové osvětlení. Společnost Technologie hlavního města Prahy vypsala tendr v hodnotě 40 milionů korun na stavebně montážní práce na obnovu veřejného osvětlení. Lhůta pro podání nabídek je 5. května.

Jak vyplývá ze zadání k tendru, vítěz veřejné zakázky by měl zajistit postupnou výměnu, výstavbu nebo úpravu stožárů, svítidel, kabelového vedení, rozvaděčů a dalšího zařízení na veřejném osvětlení. Postupovat bude muset v koordinaci s dopravním podnikem, který je investorem elektrifikace linky 176.

Nabídky bude společnost Technologie hlavního města Prahy posuzovat podle jejich ekonomické výhodnosti. Nejnižší nabídková cena získá 100 procent.

Linka 176 vede mezi Karlovým Náměstím a Stadionem Strahov, po elektrifikaci dojde k jejímu přečíslení na linku 53. Předpokládaná hodnota projektu je 320 milionů korun bez DPH. K zahájení výstavby elektrifikace by mělo dojít letos, zprovoznění je v plánu do konce června 2026. Elektrifikovat se bude také autobusová linka 131, přepokládaná hodnota akce je 230 milionů korun bez DPH.

Mohlo by vás zajímat

Smlouva na trolejbusy už je podepsaná

Pražský dopravní podnik už v lednu pro obě linky uzavřel rámcovou smlouvu s firmou Bozankaya na dodávku až 70 bateriových trolejbusů. Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky, kterou dopravní podnik vyhlásil v říjnu 2022, byla 1,176 miliardy korun bez DPH.

Kromě až 70 bateriových trolejbusů typu Standard DPP v této veřejné zakázce poptával také možnost odběru až 70 nových trakčních akumulátorů a výměnu vysloužilých pro zajištění provozuschopnosti vozidel během celé životnosti trolejbusů, dále až 35 sad hardware a software pro diagnostiku závad vozidel, až 20 kusů přenosných nabíječek a systém energetického managementu pro vzdálené sledování a řízení nabíjení vozidel.

Celková nabídková cena vítězného uchazeče činila 1,099 miliardy korun bez DPH. DPP v této veřejné zakázce obdržel nabídky od dvou uchazečů. Vysoutěžené bateriové trolejbusy Bozankaya SNG 12T jsou plně nízkopodlažní, dvounápravové, se třemi dvoukřídlými dveřmi a maximální přepravní kapacitou 82 cestujících, z toho 32 míst pro sedící.