V rámci modernizace Dráhy císaře Františka Josefa rekonstruují rakouské státní železnice ÖBB řadu nádraží a pokládají nové koleje a výhybky. Od konce března to povede ke změnám jízdního řádu a náhradním službám železnice. Dráha císaře Františka Josefa (německý oficiální název: k.k. privilegierte Kaiser-Franz-Josephs-Bahn, zkratka KFJB) byla privátní železniční společnost v Rakousku-Uhersku, která provozovala dopravu mezi Vídní a Prahou, mezi Českými Velenicemi a Chebem a mezi Českými Budějovicemi a Veselím nad Lužnicí.

Dráha císaře Františka Josefa mezi Gmündem a Vídní bude v příštích letech komplexně modernizována a řada stanic bude také postupně přizpůsobena budoucnosti.

V Allentsteigu a Schwarzenau budou od konce března probíhat rozsáhlé renovační práce, během nichž bude vyměněno několik výhybek a kolejí.

Kromě toho probíhají údržbové práce na trati mezi Gmündem a Göpfritzem, a proto je v tomto úseku od soboty 29.března od 2 hodin ráno do úterý 22. dubna, 2 hodin ráno, nutná služba výměny kolejnic.

Mohlo by vás zajímat

V rámci probíhajících rekonstrukčních prací ve stanici Sigmundsherberg dojde v období od 24. března do 2. června 2025 k dočasnému snížení dostupnosti nástupišť, a tím i ke změnám jízdního řádu a rušení jednotlivých vlaků.

Pro ty vlaky, které budou zrušeny, bude zřízena náhradní železniční doprava autobusy mezi Sigmundsherbergem a Eggenburgem a mezi Sigmundsherbergem a Hornem a dojde ke změnám jízdního řádu vlaků na lince REX41 mezi Göpfritzem a Vídní – nádražím Františka Josefa.

Opatření zajišťují kvalitu železniční infrastruktury a aby bylo zajištěno co nejrychlejší zahájení výstavby, budou někdy probíhat i v noci, o svátcích nebo víkendech.

„ÖBB vynakládají veškeré úsilí, aby hluk a prašnost byly co nejnižší, ale žádá vás o pochopení, že jim nelze zabránit kvůli práci, která má být provedena, a strojům a varovným signálům, které jsou k tomu zapotřebí,“ uvádí rakouské státní dráhy.

Dráha císaře Františka Josefa bude v nadcházejících letech připravena na budoucnost. Za tímto účelem bude stávající trať mezi Gmündem a Vídní modernizována podle společného konceptu ÖBB a spolkové země Dolní Rakousko.

Stanice v Großweikersdorfu, Ziersdorfu, Limberg-Maissau, Eggenburgu a Sigmundsherbergu budou v letech 2024 až 2028 postupně renovovány a vybaveny bezbariérovým zařízením a elektronickými stavědly. Maximální traťová rychlost bude ve vybraných úsecích zvýšena až na 160 km/h. Za tímto účelem bude v některých oblastech obnoven svršek, spodní stavba a trolejové vedení. Železniční přejezdy jsou technicky zabezpečeny nebo pokud možno opuštěny.