Francouzský železniční výrobce Alstom podepsal smlouvu se společností Metro de Madrid na modernizaci signalizace linky 6, která se stane první linkou metra bez řidiče v Madridu. Tato 23,5 km dlouhá okružní linka s 28 stanicemi je ve španělské metropoli jednou z nejvytíženějších. Propojuje celou síť madridského metra a denně obslouží téměř 400 000 cestujících.

Modernizace na plně automatizovaný provoz znamená pro madridskou městskou dopravu významný pokrok, který zlepší každodenní cestování tisíců obyvatel i návštěvníků města.  „Jsme vděční společnosti Metro de Madrid, že důvěřuje našemu týmu a našemu Centru excelence pro železniční signalizaci v Madridu při realizaci tohoto ikonického projektu, který změní a zmodernizuje systém madridského metra,“ říká Leopoldo Maestu, generální ředitel provozu Alstomu ve Španělsku a Portugalsku.

Zakázka obnáší projektování, instalaci a uvedení do provozu nového zabezpečovacího systému a elektronického stavědla, což jsou nezbytné kroky pro modernizaci stávajícího systému řízení vlaků na základě komunikace (CBTC) z poloautomatického stupně automatizace 2 (GoA2) na stupeň automatizace 4 (GoA4). Nový systém umožní plně autonomní provoz bez strojvedoucího. V rámci projektu bude rovněž zaveden nový automatický dohled nad vlaky (ATS), který zajistí lepší sledování a řízení vlaků.

Madrid si od nového zabezpečovacího systému CBTC Urbalis od Alstomu slibuje, že zvýší bezpečnost, spolehlivost a kapacitu trati. Tato technologie rovněž má zvýšit frekvenci i efektivitu vlaků a současně snížit jejich spotřebu energie, píše polský železniční portál Kurier Kolejowy.

Mohlo by vás zajímat

Alstom je světovým lídrem v oblasti systémů CBTC a má více než 30 let zkušeností se zaváděním nejmodernějších zabezpečovacích systémů metra. Technologie CBTC společnosti Alstom funguje na 190 linkách metra ve 32 různých zemích, z nichž 67 je bez řidiče, mimo jiné v metru v São Paulu, Paříži, Rijádu, Miláně a Šanghaji.

„Jsme vděčni společnosti Metro de Madrid za důvěru, kterou vložila do našeho týmu a našeho Centra excelence pro železniční signalizaci v Madridu při realizaci tohoto projektu, který změní a zmodernizuje systém madridského metra. Tato zakázka posiluje náš závazek zlepšovat mobilitu obyvatel a návštěvníků Madridu prostřednictvím zavádění nejmodernějších technologií a neustálých inovací,“ prohlásil Leopoldo Maestu, generální ředitel společnosti Alstom pro Španělsko a Portugalsko.

Projekt bude řídit Centrum excelence pro železniční signalizaci společnosti Alstom v Madridu. Pracoviště zaměstnává více než 800 odborníků na digitální mobilitu a je celosvětovou jedničkou v oblasti signalizačních a bezpečnostních technologií v městských oblastech.

Madridská odnož Alstomu již vytvořila ve Španělsku a Portugalsku řadu projektů, mezi nimi signalizační systémy pro tratě ADIF ve Španělsku, zakázky na různé městské tratě pro Metro de Porto, APM pro terminál T4 na mezinárodním letišti v Madridu a zakázka CBTC v Malaze. Výčet jejích globálních zakázek zahrnuje například Tren Maya v Mexiku a projekty v Istanbulu, São Paulu nebo jednokolejné vysokorychlostní vlaky v Káhiře v Saúdské Arábii.