CargoBeamer, přední logistická společnost a provozovatel intermodálních terminálů, jež řídí přesun nákladu ze silnice na železnici, získá až 65 milionů eur v kombinaci kapitálového a dluhového financování od společnosti Orion Infrastructure Capital.
Společnost CargoBeamer získala v posledních 12 měsících celkem 205 milionů eur v růstovém kapitálu. K 50 milionům eur od stávajícího vlastníka a 90 milionů eur ve formě dotací od německého Spolkového úřadu pro železnice a švýcarského Spolkového úřadu pro dopravu (obojí v roce 2024) nově získá i 65 milionů od OIC.
CargoBeamer je průkopníkem v poskytování logistických řešení šetrných ke klimatu v odvětví silniční a železniční dopravy. Její intermodální terminály umožňují překládat návěsy na nákladní vlaky pomocí plně automatizované překládací technologie do 20 minut – devětkrát rychleji než u běžných jeřábových terminálů.
Využívání železničního spojení CargoBeamer mezi logistickými uzly v Německu, Itálii a Francii znamená snížení emisí oxidu uhličitého o přibližně 85 procent ve srovnání se silniční dopravou založenou na naftě. Zároveň přispívá k odlehčení přetížených dálnic a k řešení výrazného nedostatku řidičů nákladních vozidel.
Mohlo by vás zajímat
Odhaduje se, že do roku 2032 bude mít oslovitelný trh se silniční dopravou na střední a dlouhé vzdálenosti v Evropě hodnotu přibližně 88 miliard eur. Uvád to polský železniční server Kurier-Kolejowy.pl.
Investice podpoří výstavbu dvou terminálů CargoBeamer v německém Kaldenkirchenu a italské Domodossole, které umožní rychlý a udržitelný přesun silničních nákladních jednotek na železnici. Počáteční výstavba zařízení bude zahájena v roce 2025 a dokončena do roku 2026. Tato zařízení se stanou druhým a třetím terminálem CargoBeamer v Evropě, přičemž první byl otevřen v roce 2021 ve francouzském Calais.
„Patentovaná technologie CargoBeamer bude hrát klíčovou roli při umožnění přechodu ze silnice na železnici, což je v souladu s naším cílem vytvářet nákladově efektivní logistická řešení, která zároveň podpoří úsilí o dekarbonizaci,“ komentuje to Jeremy Glick, investiční partner a vedoucí oddělení Infra Growth ve společnosti OIC. „Společnost OIC se rozhodla, že bude pokračovat ve své činnosti. „Jsme přesvědčeni, že CargoBeamer přispěje k přechodu na železniční dopravu v Evropě díky dvěma vysoce inovativním intermodálním terminálům.“
Vizionářský partner
„Jsme nadšeni svým kapitálovým partnerstvím s OIC, v němž jsme položili důležité základy pro to, aby se CargoBeamer stal mistrem v intermodální přepravě, který podpoří tolik potřebný přechod nákladní dopravy ze silnice na železnici,“ dodává Nicolas Albrecht, generální ředitel společnosti CargoBeamer.
„Od prvního dne se OIC projevuje jako vizionářský partner, který se zavázal pomáhat realizovat nejmodernější infrastrukturu pro dekarbonizaci pozemní dopravy v Evropě. Naše terminály v Kaldenkirchenu a Domodossole mají ideální polohu na koncích nejrušnějšího intermodálního koridoru v Evropě a bezkonkurenční hustota a rychlost našich železničních spojů mezi nimi budou mít zásadní význam pro rozsáhlý přesun nákladu na železnici,“ říká CEO CargoBeameru.