Moderní kontejnerový uzel, modernizovaný v rámci čínské obchodně-mocenské iniciativy Jeden pás, jedna cesta, má zvýšit kapacitu kazašského přístavu na 240 000 šestimetrových kontejnerů ročně.
Firma Kazachstánské železnice minulý týden dokončila vyklízení pozemku o rozloze 24 hektarů pro výstavbu kontejnerového uzlu v přístavu Aktau v Kazachstánu, píše polský železničářský portál Kurier-kolejowy.pl.
Kazašská firma zdůraznila, že projekt pokračuje rychlým tempem. Na místo nechala navézt více než 313 000 tun zeminy. Práce zaměřené na vyrovnávání terénu jsou dokončeny z 65 procent. Na pracích se podílí více než 100 kusů specializované techniky a práce probíhají ve dvou směnách po 12 hodinách. Firma již dokončila vyklízení přístavního pozemku o rozloze 24 hektarů.
Kromě toho firma v přístavu plánuje práce na prohlubování dna, které zvýší kapacitu terminálu, zefektivní přepravu kontejnerů, zlepší infrastrukturu přístavu pro manipulaci s nákladem po železnici a zvýší potenciál námořní dopravy.
Mohlo by vás zajímat
Po jedenácti letech
Projekt kontejnerového uzlu v přístavu Aktau je realizován v rámci globální iniciativy Jeden pás, jedna cesta za podpory čínské a kazašské vlády. Zakládající dokumenty společného podniku na realizaci projektu zvaného Výstavba kontejnerového uzlu v přístavu Aktau podepsaly v roce 2024 zástupci společností KTZ Express (dceřiná společnost Kazašských železnic), GK Port Lianyun a Aktau Sea Trade Port v čínském Sianu.
Lianyun Port Group je čínská firma zabývající se správou a provozem přístavů a službami námořní dopravy. Společnost je součástí rozsáhlejší sítě přístavů, které v Číně odbavují kontejnerový a hromadný náklad v oblasti, kde jsou klíčové přístavy provincie Ťiang-su.
Skupina Lianyun Port Group působí na mezinárodním dopravním trhu a spolupracuje také na mezinárodních infrastrukturních projektech v rámci iniciativy Jeden pás, jedna cesta, jejímž cílem je, podle oficiální verze Pekingu, zlepšit dopravní spojení mezi Čínou a zbytkem světa.