INZERCE

Stavba D7 u Žatce, ilustrační snímek. Foto: Wikimedia Commons (CC-BY-SA-4.0)

Ze silnice plnohodnotná dálnice. Ředitelství silnic a dálnic získalo stavební povolení na další úsek D7

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo od ministerstva dopravy stavební povolení na přestavbu další části silnice I/7 na plnohodnotnou dálnici D7. Jde o úsek od mimoúrovňové křižovatky D7 Knovíz až po mimoúrovňovou křižovatku Slaný – západ. Zkapacitněním stávající komunikace se podle ŘSD odstraní nehodová místa i zvýší bezpečnost. Celkově bude tak jízda plynulejší a časy dojezdů se zkrátí.

Stavba D7 MÚK Knovíz – MÚK Slaný je součástí souboru staveb, které mají zkapacitnit stávající nevyhovující dvoupruhovou silnici 1/7 na směrově rozdělenou čtyřpruhovou dálnici a volně naváže na už hotovou stávající D7 mezi Prahou a obcí Knovíz. Celková délka hlavní trasy je 6490 metrů.

Součástí nového úseku dálnice budou 4 mosty a tři stávající se rekonstruují, vystavět bude nutné dvě mimoúrovňové křižovatky. Konkrétně MÚK Knovíz a MÚK Slaný – západ. Podél komunikace má vyrůst celkem šest protihlukových stěn o celkové délce 3209 metrů.

Ministestvo dopravy vydalo stavební povolení na výstavbu dalšího úseku dálnice D7. Foto: ŘSD

K podání žádosti o vydání všech stavebních povolení došlo v prosinci loňského roku. Letos 29. června 2023 oznámilo ministerstvo dopravy zahájení stavebního řízení na 34 hlavních stavebních objektů a 5. října na ně vydalo stavební povolení. Aktuálně tak probíhá příprava záchranného arche­ologického výzkumu a realizace pyrotechnického průzkumu.

Teď bude podle ŘSD následovat výběrové řízení na zhotovitele stavby formou veřejné soutěže. Zahájení stavby se předpokládá v příštím roce a její dokončení pak o tři roky později. Předpokládaná cena stavby je 2581,92 milionů korun bez DPH.

Předchozí úsek – dalniční obchvat Loun na dálnici D7 zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic na konci září. Důvodem přestavby silnice I/7 na dálnici D7 je kromě růstu dopravních intenzit, které zvyšují riziko dopravních nehod, také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, kde má závod třeba korejský výrobce pneumatik Nexen.

Poslední úsek D7 z Prahy do Chomutova má být hotov za pět let. Tento hlavní silniční tah umožní pak po přestavbě rychlé a kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech a usnadní také spojení do oblastí Saské Kamenice a dalších regionů Německa.

(mig)