Společnost ČEPRO zavedla na skladu v Loukově bezobslužný režim výdeje pohonných hmot do autocisteren. Řidiči se tak poprvé mohou obsloužit sami bez toho, aniž by museli kontaktovat personál. Stačí, aby si vytvořili objednávku a prošli vstupním školením.
Celý proces bezobslužného výdeje je velmi jednoduchý. Začíná u samotného zákazníka, který si vytvoří objednávku. Její součástí jsou informace o přepravci, jméno řidiče, číslo kary řidiče, SPZ tahače a návěsu, produkt a množství a informace o odběrateli.
Unikátní bezobslužný prodej
„Jedná se o velmi unikátní a efektivní způsob výdeje, jehož velikou výhodou za současné pandemické situace je možnost obsloužení se bez nutnosti dostat se do kontaktu se zaměstnanci skladu,“ uvádí generální ředitel společnosti ČEPRO Jan Duspěva.
Při prvním využití terminálu se musí řidič zúčastnit školení z technologie výdejních lávek a vnitřních předpisů. Následně složí test. Totéž platí i pro ty řidiče, kterým uplynula doba jednoho roku od posledního školení.
Po úspěšném složení testu může řidič zamířit na vstupní terminál. Prostřednictvím vydané karty vloží svůj PIN, vybere registrační značku návěsu a tahače, zvolí si konkrétní objednávku a vyplní místo určení a požadované množství do jednotlivých komor.
Poté terminál vydává kontrolní lístek s navolenými informacemi. Řidič může pokračovat na určenou stopu, na které si naplní automobilovou cisternu dle předvolených požadavků. Informace o přiřazené stopě se zobrazí na informační tabuli. Pokud řidič zadal svoje telefonní číslo, informace se mu odešle také formou SMS.
Automatická kontrola přeplnění
Systém sám ohlídá, aby nedošlo jak k přeplnění komory, ale tak k celkovému přetížení automobilové cisterny.
Po naplnění řidič přejede k výstupnímu terminálu. Pokud je vše v pořádku, vloží do terminálu kartu, opět zadá svůj PIN a překontroluje všechny údaje a data o plnění. Po odsouhlasení dochází k elektronickým podpisům příslušných dodacích listů a k jejich následnému odeslání na tiskárnu, která je přímo ve výstupním terminálu. Řidič si doklady odebere a odjíždí na výstupní kontrolu cisterny na vrátnici, čímž je proces odbavení ukončen.
„Operátor po celou dobu vidí v programu seznam navolených rozpisů ze vstupního terminálu a kdykoliv má možnost překontrolovat jakékoliv údaje. Pokud se vyskytne nějaký problém, řeší jej a případně má možnost odbavit daný rozpis plnění ručně a dodací listy předat řidiči. Kromě toho operátor po celou dobu sleduje plnění cisterny z hlediska technologie,“ popisuje Jiří Klenner, vedoucí skladu ČEPRO v Loukově.
Akciová společnost Čepro se zabývá zejména přepravou, skladováním a prodejem ropných produktů. V této oblasti nabízí přepravní, skladovací a speciální služby. Jejím posláním je také ochrana zásob státních hmotných rezerv. Zároveň provozuje síť vlastních čerpacích stanic EuroOil.
(ede)