INZERCE

Stavební program ÖBB ve výši 19 miliard eur do roku 2028 má nejen mimořádný význam z hlediska ochrany klimatu, ale má také stabilizační a aktivizační účinek na domácí ekonomiku v době četných krizí, tvrdí rakouské dráhy.

Rakouské dráhy investují do železniční infrastruktury v roce 2023 více než tři miliardy eur

Do infrastruktury Rakouských spolkových drah (ÖBB) mají v roce 2023 přitéct více než tři miliardy eur. Naši jižní sousedé chystají modernizaci i rozšíření tratí nebo výstavbu k přírodě šetrných elektráren, které budou vyrábět energii pro provoz na železnici. Oznámila to ÖBB.

Jak společnost uvedla, mezi projekty, které budou v letošním roce realizovány, patří rozšíření a modernizace železničních tratí a nádraží a výstavba dalších fotovoltaických elektráren pro ekologickou výrobu energie.

Pro region Salcbursko je plánováno 171 milionů eur, pro Tyrolsko 563 milionů eur, pro Vorarlbersko 52 milionů eur, pro Horní Rakousy 331 milionů eur, pro Štýrsko 642 milionů eur, pro Korutany 379 milionů eur a pro východní region 1,2 miliardy eur.

„Investice do železnice jsou investicí do naší budoucnosti,“ uvedla rakouská ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewesslerová (Zelení).

„Díky současnému programu investic do železniční infrastruktury vytváříme atraktivní alternativu k automobilům a chráníme klima,“ podotkla.

Generální ředitel ÖBB Andreas Matthä dodal, že domácí železniční infrastruktura se bude i v roce 2023 důsledně rozšiřovat.

„Stavební program ÖBB ve výši 19 miliard eur do roku 2028 má nejen mimořádný význam z hlediska ochrany klimatu, ale má také stabilizační a aktivizační účinek na domácí ekonomiku v době četných krizí,“ vysvětlil.

Díky významným prodloužením tratí a mnoha menším i větším modernizačním pracím ÖBB „zajišťují stále atraktivnější nabídku veřejné dopravy“, uvedl Matthä.

(hrb)