Pražský magistrát vypíše veřejnou zakázku na provozovatele příměstských vlakových linek S49 a S61. Maximální cena zakázky by neměla přesáhnout zhruba 1,96 milionu korun za čtyři roky. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Linka S49 jezdí z Libně přes Holešovice a Bubeneč do Roztok u Prahy. Linka S61 by v budoucnu měla propojit Hostivař a Běchovice.
Příměstské linky jsou součástí pražské integrované dopravy (PID) a propojují veřejnou dopravu hlavního města a Středočeského kraje.
Zabezpečovač a nová infrastruktura
Nového dopravce pro linku S49 potřebuje město najít nejpozději do konce roku 2024. Podle dokumentu schváleného radními bude na trati fungovat od ledna 2025 nový zabezpečovač. Současná vozidla na lince pro fungování v novém systému nejsou vybavena a vzhledem ke končící smlouvě se současným dopravcem a stáří vozů se nevyplatí investovat do jejich přestavby.
Vznik nové linky S61 je závislý na dokončení částí nutné infrastruktury, mj. opravy trati z Vršovic do Hostivaře nebo vybudování nových zastávek Praha-Kyje-Jiráskova čtvrť, Praha-Jahodnice a Praha-Hostavice.
Sedm nízkopodlačních vozidel
Město chce pro obě linky nízkopodlažní elektrické vozy s kapacitou asi 240 míst k sezení. Pro každou linku by měly být tři vozy plus jeden záložní pro obě, celkem tedy sedm vozidel.
Vlaky začaly být do PID výrazněji zapojovány po povodních v roce 2002, kdy nahrazovaly některá spojení, která přerušila velká voda. Lidé využívali vlaky například při cestě ze Smíchova na druhý břeh, když částečně nejezdilo metro B. První linka s označením S se objevila o asi pět let později.
Mohlo by vás zajímat
čtk