INZERCE

Modernizace zabezpečovací technologie umožní taiwanským drahám optimalizovat jak provoz, tak údržbu. Foto: Pixabay

Modernizace 450 kilometrů taiwanské železnice. Zakázku za 231 milionů eur získal Siemens Mobility

Taiwan Railways Administration (TRA) podepsaly smlouvu na modernizaci taiwanské železniční infrastruktury pomocí inteligentní signalizační technologie. V rámci projektu budou stávající reléová stavědla na 68 nádražích nahrazena novými elektronickými stavědly. Ze smlouvy vyplývá, že Siemens Mobility bude poskytovat také služby údržby, a to po dobu deseti let.

Na ostrově se nachází více než tisíc kilometrů železniční sítě. Modernizace zabezpečovací technologie umožní taiwanským drahám optimalizovat jak provoz, tak údržbu.

Blokovací technologie

Vysoce flexibilní mikroprocesorová blokovací technologie Trackguard Westrace MK II od společnosti Siemens Mobility je vhodná pro městský železniční provoz i pro ten dálkový. Zatím se osvědčila ve více než 1 200 instalacích po celém světě. 

Díky rozmanitým možnostem konfigurace a připojení, flexibilní architektuře a optimalizovanému výpočetnímu výkonu nabízí Trackguard Westrace MK II provozovatelům železnice řadu výhod, pokud jde o provozní náklady, lepší přesnost a větší kapacitu.

„Jsme velmi rádi, že společnost Siemens Mobility byla pověřena modernizací velké části taiwanské železniční infrastruktury. Naše moderní signalizační technologie zlepší provoz v celé železniční síti a zajistí vyšší spolehlivost a dostupnost,“ říká generální ředitel železniční infrastruktury společnosti Siemens Mobility Andre Rodenbeck. 

Předvídání incidentů

Pro prediktivní údržbu používá společnost řešení OMNES. Jde o inovativní platformu digitálních služeb pro železniční zabezpečovací technologii. OMNES využívá nejmodernější digitální technologie a poskytuje všechny nástroje údržby bezpečně a individuálně přizpůsobitelné v centrálním bodě. Systém předvídá a minimalizuje dopad incidentů, čímž zvyšuje celkovou provozní efektivitu s cílem stoprocentní dostupnosti služeb.

Pro prediktivní údržbu používá společnost digitální platformu OMNES. Foto: Ekonomický deník

Společnost využívá i technologii Building Information Modeling (BIM), která mimo jiné umožňuje správu příslušných informací a dat, což zjednodušuje celý proces návrhu. Siemens Mobility také postaví prototyp vlakového nádraží s blokováním na základě Distributed Smart Safe System (DS3). 

Ročně 232 milionů cestujících

Železniční síť spravovaná TRA spojuje městské a venkovské regiony a rozprostírá se na zhruba 1110 kilometrech, po kterých se ročně přepraví více než 232 milionů cestujících a 7,7 milionu tun nákladu. 

Kromě toho existuje samostatně spravovaná 350 kilometrů dlouhá vysokorychlostní síť podél západního pobřeží mezi hlavním městem Taipei a Kaohsiung na jihu země a místní dopravní trasa v Taipei o délce 131 km. Propojení systémů rychlé městské hromadné dopravy s dálkovým provozem tvoří vysoce efektivní síť pro železniční dopravu.

Lucie Přinesdomová