V posledním kvartálu loňského roku společnost SAP vykázala zisk ve výši 2,28 miliardy eur, informuje CNBC.
Růst zisků podle informací CNBC souvisí jednak s tím, že přišel čas, kdy si klienti obnovují licence na produkty SAPu, jednak s tím, že stále více společností přechází do cloudového prostředí, které vyžaduje zcela nové typy produktů. Právě ty by měly do budoucna patřit ke klíčovému portfoliu společnosti SAP. Už během roku 2015 představovaly sice v globálních číslech nikoliv nejvýznamnější, ale přesto rychle rostoucí položku.
Konkrétně se jedná o platformu S/4 HANA, která by měla prinést “novou míru uživatelského komfortu” do budoucího podnikatelského prostředí. Podle informací CNBC si její používání v roce 2015 předplatilo zhruba 2700 zákazníků.
HANU má třeba Lidl
Své kritické IT systémy na platformu HANA přenesl třeba obchodní řetězec Lidl, který má 10 000 prodejen a 130 distribučních center ve 26 zemích.
Tímto krokem chce zjednodušit a centralizovat svoji IT infrastrukturu. Po úspěšné implementaci nového systému v rakouské pobočce plánuje Lidl jeho postupné zavádění v dalších zemích. Právě SAP HANA by se měla stát základem IT strategie při expanzi tohoto řetězce na americký trh.
Společnost SAP byla založena v roce 1972 pěti bývalými zaměstnanci IBM (Klaus Wellenreuther, Hans-Werner Hector, Klaus Tschira, Dietmar Hopp a Hasso Plattner) pod jménem „SAP Systemanalyse und Programmentwicklung“.
Její nejznámější produkt je SAP R/3 z řady mySAP produktů. Další produkt se nazývá „SAP NetWeaver“; jedná se o integrační platformu, která umožňuje vytváření internetově orientované řešení. Nedávno uvedl SAP na trh i informační systém pro střední a malé firmy (SMB – Small and medium business) pod názvem SAP Business One.
-of-