INZERCE

Dálnice D35. Ilustrační snímek. Foto: ŘSD

Hledá se koncesionář pro dostavbu D35. Ministerstvo dopravy už odstartovalo výběr

Ministerstvo dopravy zahájilo výběr koncesionáře pro dostavbu dálnice D35 metodou PPP. Partner ze soukromého sektoru bude mít na starosti podle resortu výstavbu, financování, provoz a údržbu úseku D35 mezi Opatovcem a Mohelnicí a zároveň i provoz a údržbu úseku od Litomyšle až po Opatovec. Zájemce chce s projektem úřad seznámit v rámci investorského dne ve svém sídle 13. června.

Ministerstvu s hledáním pomáhá transakční poradce, jde o konsorcium firem White & Case, PricewaterhouseCoopers Česká republika, Siebert + Talaš a Mott MacDonald CZ, kterého úřad vybral letos v dubnu.

„Počínaje dnešním dnem má jak samostatné oddělení přípravy PPP projektů, tak transakční poradce za úkol v co nejrychlejším tempu a v přesně nastavených transparentních podmínkách nachystat výběr koncesionáře tak, aby stavba mohla začít v roce 2026,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Ukončení výstavby Kupka předpokládá v roce 2029. Jak už dříve sdělil, dálnice D35 je vládní prioritou, má ulevit přetížené dálnici D1 i okolním obcím a zlepšit dopravní propustnost území České republiky.

D35 se také podle ministerstva dopravy má stát letos nejrozestavěnější dálnicí na území Česka. Do konce roku by se mělo zahájit šest úseků stavby v délce 35,7 kilometru. Dohromady tak bude najednou ve výstavbě 64 kilometrů dálnice. V dalších letech má resort dopravy v plánu zahájit a dokončit stavbu zbývajících 52,7 kilometru.

Využití PPP projektů zvažuje stát kromě dálnice D35 také například u vysokorychlostní železniční tratě Moravská brána nebo chybějícího úseku IV. železničního koridoru Nemanice – Ševětín. Náklady plánovaných celkem devíti projektů se podle údajů resortu dopravy pohybují okolo 397,5 miliardy korun. V současnosti se formou PPP projektu staví část dálnice D4 do jižních Čech.

(teč)