INZERCE

Naopak v regionální dopravě se společnosti Deutsche Bahn podařilo v první polovině loňského roku posílit svou pozici na trhu a zvýšit svůj podíl na úroveň roku 2020. Foto: Deutsche Bahn

Deutsche Bahn začala ztrácet podíl v dálkové a nákladní dopravě. Německým státním železnicím se daří v regionech

Konkurenti německé Deutsche Bahn začínají dohánět lídra na německém železničním trhu. Deutsche Bahn začínají ztrácet podíl v nákladní, ale i dálkové, dopravě. Státním drahám se daří naopak v regionech. Vyplývá to z informací agentury DPA.

Zejména v nákladní dopravě se ostatním železničním společnostem podařilo v první polovině loňského roku získat podíl na trhu, jak ukázal aktuální průzkum trhu Spolkové agentury pro sítě.

Konkurenti Deutsche Bahn mají nyní v tomto segmentu podíl 58 procent, což je o jeden procentní bod více než na konci roku 2021.

Také v dálkové dopravě se podařilo prosadit konkurenci ze strany spolkové skupiny. Deutsche Bahn sice zůstává s 95procentním podílem na trhu zdaleka největším poskytovatelem, ale v první polovině loňského roku Deutsche Bahn ztratila jeden procentní bod.

Zvýšit nabídku a poptávku se podařilo zejména konkurentům Flixtrain a francouzské železniční společnosti Thalys, v níž má podíl i státní železniční společnost SNCF.

Naopak v regionální dopravě se společnosti Deutsche Bahn podařilo v první polovině roku posílit svou pozici na trhu a zvýšit svůj podíl na úroveň roku 2020. S 67 procenty ovládala skupina přibližně dvě třetiny místní železniční dopravy.

Všechny dopravní společnosti zaznamenaly v první polovině roku opět výrazně vyšší využití kapacit, a to jak v nákladní, tak v osobní dopravě.

V prvních šesti měsících roku 2022 cestovalo v každém dálkovém vlaku v průměru přibližně 237 cestujících. Bylo to výrazně více lidí než během dvou koronavirových let 2020 a 2021, ale jejich počet stále zdaleka nedosahoval úrovně před pandemií.

Poptávka se zvýšila i v místní dopravě, i když údaje zohledňují vliv zlevněné celostátní jízdenky za 9 eur jen v malé míře.

(nik)