INZERCE

Nové autobusy budou jezdit v Bratislavě. Foto: Bratislavský dopravní podnik

Bratislava se zbavuje starých Karos. Nahradí je moderními kloubovými autobusy

Bratislavský dopravní podnik podepsal smlouvu na nákup sedmdesáti nových kloubových autobusů. Dodá je společnost Otokar Otomotiv. Jeden autobus vyjde na téměř 255 tisíc eur, což je méně než cena autobusů soutěžených v minulých letech. Ostatní uchazeči v rámci zakázky nabídli vyšší ceny. Díky nižší ceně tak dopravní podnik ušetří více než pět milionů eur. Plánuje za ně nakoupit dalších dvacet nových vozidel.

V nových vozech na cestující čeká klimatizovaný a moderně upravený vnitřní prostor. Na jeho provedení výrobce spolupracoval i s evropskými dodavateli. Barevně upravený interiér zvýrazní 39 hygienických koženkových sedadel a kvalitní nerezové provedení držadel a madel. Aby mohl dopravní podnik nové vozy městské hromadné dopravy zaplatit, požádal o úvěr. 

USB nabíječky i Wi-Fi

„Vozidlový park autobusů stárne i přes covidovou pandemii, a kromě trolejbusů a tramvají je třeba zmodernizovat i autobusovou základnu. Za několik měsíců bude bratislavský vozidlový park autobusů posílený, kompletně nízkopodlažní a z převážné části také klimatizovaný,“ říká předseda představenstva Bratislavského dopravního podniku Martin Rybanský.

V autobusech nebude chybět Wi-Fi připojení, USB nabíječky a systém APC pro automatizované počítání cestujících. Foto: Bratislavský dopravní podnik

Podle něj výsledná cena jednoho autobusu potvrzuje úmysl nového vedení dopravního podniku chovat se ekonomicky efektivně a hospodárně i při nákupu vozidel.

V autobusech nebude chybět Wi-Fi připojení, USB nabíječky a systém APC pro automatizované počítání cestujících. Bezpečnost a informovanost cestujících bude zajištěna moderním informačním systémem, včetně hlásičů pro nevidomé a slabozraké.

Nízké emise

Součástí informačního systému budou i nedávno představené novinky – vnější barevné informační tabule a nové vnitřní informační panely, které zobrazují aktuální odjezdy dalších relevantních linek v reálném čase.

Vozidla odpovídají nejpřísnější emisní normě EURO VI stupeň D. Komfort a jízdní vlastnosti ocení i samotní řidiči, a to díky výkonnému motoru, šestistupňové automatické převodovce, ale i ergonomicky nastavitelnému a vyhřívanému sedadlu v prostorné kabině s velkorysým úložným prostorem.

Společnost Otokar má více než padesátiletou historii a působí i na evropském trhu. Aktuálně vyrábí vozy za použití evropských, zejména německých komponentů značek, jako je DAF, ZF či MAN. Ty budou použity i ve vozech dodaných do Bratislavy.

S dodávkou prvních autobusů bratislavský dopravní podnik počítá na přelomu tohoto a příštího roku.

Lucie Přinesdomová