Pražský dopravní podnik (DPP) nakoupí 20 velkokapacitních trolejbusů, které budou primárně jezdit na autobusové lince 119 letiště v Ruzyni. Za vozidla zaplatí maximálně 628 milionů korun bez DPH. V tendru bude podnik nyní hledat dodavatele. První vůz by mohl dorazit na podzim roku 2022 a v provozu pak na jaře 2023. ČTK to sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. DPP spolu s městem chystají elektrifikace také dalších tratí.
Trolejbusy pro Prahu budou dlouhé minimálně 23 a maximálně 25 metrů a vybaveny musí být minimálně 40 až 55 místy k sezení a dalšími místy pro cestující na vozíku. Součástí bude klimatizace a kamerový systém. Konstrukční rychlost bude alespoň 70 kilometrů v hodině a dojezd na baterii podnik požaduje minimálně 11 kilometrů s životností akumulátorů minimálně 60 měsíců.
Pro nabíjení trolejbusů vzniknou dobíjecí stanice v obratištích na Veleslavíně a na letišti a zároveň se bude v polovině trati dobíjet z troleje. Výstavba potřebné infrastruktury by měla začít v roce 2022. Projekt má již kladné posouzení vlivu na životní prostředí v řízení EIA. DPP nyní dokončuje projektovou dokumentaci pro stavební a územní řízení.
Praha chystá elektrifikaci také dalších linek. Již pracuje na nasazení trolejbusů na linku 140 z Palmovky do Čakovic. Na lince číslo 134 z Dvorců k Podolské vodárně pak plánuje nasadit elektrobusy. Elektrifikovány by měly být rovněž čtyři autobusové linky na levém břehu.
Autobusová doprava na území Prahy tvoří přibližně třetinu jízd v MHD. Celkem jde přibližně o 1200 autobusů, které ročně spotřebují na 30 milionů litrů nafty a najezdí 67,9 milionu kilometrů. Vozy vyprodukují přibližně 67.900 tun CO2.
-čtk-