INZERCE

AXA vykázala za rok 2016 v České republice a na Slovensku zisk ve výši 0,5 miliardy korun

Finanční a pojišťovací společnost AXA dále roste, za loňský rok vykázala zisk 500 milionů korun. V roce 2015 to bylo 400 milionů a v roce 2014 250. Meziroční růst je 28%.

Selektivní růst v oblasti rizikového pojištění (meziročně o 9 %) umožnil skupině AXA v ČR a SR plně vyrovnat nepříznivé tržní podmínky v segmentech spořicích a investičních produktů a dosáhnout za rok 2016 celkových výnosů ve výši 16,8 mld. Kč.

„Rostoucí efektivita poháněná digitalizací, segmentovaný růst v oblasti krytí rizik a větší angažovanost našich zaměstnanců nám umožnily v roce 2016 dosáhnout rekordního zisku ve výši 0,5 miliardy korun. Skupině AXA se v ČR a SR podařilo vytvořit stabilní základy pro další růst, který je v souladu s naší strategickou ambicí být lídrem trhu ve vybraných segmentech,“komentuje finanční výsledky Sébastien Guidoni, finanční ředitel skupiny AXA ČR/SR

Kromě hospodářských výsledků firma také představila novou celosvětovou strategii do roku 2020: „Chceme posunout klienty z role plátců do pozice partnerů a nabízet jim takový servis, který jim umožní žít lepší život,“ uvedl nový generální ředitel Robert Gauci, pro nějž to byla první tisková konference v České republice. Gauci také vyzdvihl důraz jeho firmy na rozvoj digitálního pojišťovnictví a komunikace s klientem. Podle něj se právě důraz na budování pozice lídra v oblasti inovací projevil ve vyšší míře spokojenosti klientů a angažovanosti zaměstnanců. „V neposlední řadě pak rostoucí míra digitalizace umožnila zvýšit interní efektivitu a dosáhnout tak meziročních snížení nákladů o 3 %. Kombinace všech těchto faktorů umožnila skupině AXA ČR/SR dosáhnout v roce 2016 rekordního zisku ve výši 0,5 mld. Kč, což představuje 28% zvýšení oproti roku 2015,“ doplnil svého šéfa Guidoni.

Podle Guidoniho bylo loni 67 % všech nových smluv zpracováno elektronicky.„Zákazníci od nás očekávají téměř okamžitou reakci, ale mj. i určitou blízkost a rady přizpůsobené osobním potřebám. Bez ohledu na to, jaký způsob kontaktu s námi si zvolí, pro ně musí být vždy příjemný, bezproblémový a vysoce kvalitní. Proto distribuční sítě adaptujeme těmto potřebám, zejména jim poskytujeme vysoce výkonné digitální nástroje k prohlubování vztahů s našimi klienty,“ řekl Guidoni.

Jiří Reichl