INZERCE

Příměstská motorová jednotka ze ŽOS Vrútky. Foto: ŽOS Vrútky

Antimonopolní úřad schválil fúzi firem, které vyrábějí a servisují osobní železniční vozy a lokomotivy

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil společnostem BUDAMAR LOGISTICS a Optifin Invest spojení se společností ŽOS Vrútky. Soutěžitelé BUDAMAR a Optifin vykonávající společnou kontrolu nad společností TATRAVAGÓNKA mají jejím prostřednictvím získat možnost vykonávat společnou kontrolu nad společností ŽOS Vrútky. Antimonopolní úřad tak učinil ve zjednodušeném řízení.

Ke spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti výroby osobních železničních vozů a dieselových motorových jednotek a údržby a opravy osobních železničních vozů a lokomotiv a součástek do lokomotiv.

Úřad zjistil, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto spojení soutěžitelů povolil. Rozhodnutí je pravomocné.

Společnost BUDAMAR LOGISTICS, a.s. se od svého založení v roce 2002 zabývá mezinárodní spedicí a logistikou. Firma patří dlouhodobě k nejsilnějším spedičním společnostem na Slovensku.

„Kromě jednotlivých druhů dopravy a souvisejících služeb, doplňkových služeb a komplexního poradenství poskytovaného naší společností je komplexnost navrhovaného řešení plně podpořena spoluprací s kapitálově propojenými společnostmi. V oblasti logistiky a spedice jsou to společnosti BUDAMAR INNOVATIONS, BUDAMAR SOUTH, NH – TRANS, SE a Ostravská dopravní společnost. V oblasti soukromých železničních dopravců jsou to společnosti LOKORAIL, CENTRAL RAILWAYS, Inter Cargo Sp. z o.o. a Ostravská dopravní společnost – Cargo. Významnou součástí skupiny jsou také provozovatel říční dopravy Slovenská plavba a prístavy, provozovatel překladiště BULK TRANSSHIPMENT SLOVAKIA a Bohumín terminál, a společnosti ŽOS Vrútky a TATRAVAGÓNKA zaměřené na výrobu a údržbu kolejových vozidel,“ píše o sobě společnost na firemním webu.

(nik)