Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes odpoledne oficiálně zahájí stavbu obchvatu Jaroměře na Náchodsku. Obchvat bude přeložkou silnice I/33 a z dvanáctitisícového města odvede tranzitní dopravu ve směru z Hradce Králové na Náchod a Polsko. Navazovat bude na nynější konec dálnice D11 u Hořenic severně od Jaroměře a u Velkého Třebešova se napojí na obchvat České Skalice.
Kromě Jaroměře šestikilometrový obchvat odvede tranzitní dopravu i z obcí Čáslavky, Dolany a Svinišťany. Po silnici přes obce nyní denně projede přes 15 000 vozidel, z nichž významnou část tvoří kamiony. Obchvat postaví společnost Metrostav Infrastructure za 688 milionů korun bez daně. Auta by po obchvatu měla začít jezdit v roce 2024.
Podle původních plánů měl být obchvat hotový současně s dokončením dálnice D11 k Jaroměři. Dálnice z Jaroměře loni v prosinci odvedla dopravu na trase mezi Hradcem Králové, Trutnovem a Krkonošemi. Tranzitní doprava směrem na Náchod a Polsko přes Jaroměř jezdí dál.
Přípravu stavby obchvatu provázely spory o výkupy pozemků a stavební povolení mezi Ředitelství silnic a dálnic a rodinou místopředsedy Vrchního soudu v Praze Františka Kučery. V květnu Ústavní soud odmítl stížnost manželů Kučerových, kteří zpochybňovali stavební povolení na obchvat. „Pozemky máme všechny k dispozici, i když se stále řeší soud,“ citoval v polovině září server zdopravy.cz generálního ředitele ŘSD Radka Mátla.
(čtk)