INZERCE

Uzávěra nejvytíženějšího slovenského dálničního tunelu Sitina kvůli výměně řídícího systému. Foto: Národná dialničná spoločnosť

Bratislavský dálniční tunel získal špičkový řídící systém. V rekordním čase ho postavili ČD-Telematika a Tritium Systems

Bratislavský dálniční tunel Sitina získal špičkový řídící systém, o instalaci se v rekordně krátkém čase postaralo sdružení ČD-Telematika a Tritium Systems. Tunel Sitina je zdaleka nejvytíženějším tunelem na Slovensku, když jím denně v průměru projede okolo 60 tisíc vozidel, a je nedílnou součástí bratislavské dopravní tepny na příjezdu od Brna.

Sdružení společností ČD-Telematika a Tritium Systems provedlo v rekordně krátkém čase výměnu centrálního řídicího systému a vizualizace dálničního tunelu Sitina v Bratislavě.

Celá akce, zahrnující nainstalování a zprovoznění nového systému včetně komplexního vyzkoušení všech tunelových technologií, trvala nakonec pouhých 49 hodin.

Schéma řídícího systému bratislavského tunelu. Foto: ČD-Telematika

„Jsme rádi, že se nám podařilo díky perfektnímu výkonu našich odborníků i bezvadné spolupráci se správcem tunelu, Národnou diaľničnou spoločnosťou, bezpečně zvládnout celou výměnu ve skutečně rekordním čase,“ zdůrazňuje technický garant projektu z ČD-Telematiky František Nedvěd.

„Perfektně také zafungovala spolupráce s firmou Tritium Systems, stejně tak s odborníky z Národnej diaľničné spoločnosti. Akce byla velmi profesionálně připravená.“ dodává Nedvěd.

„Výměna centrálního řídícího systému byla velkou výzvou nejen pro nás, ale zejména pro zhotovitele zakázky,“ zdůrazňuje bezpečnostní technik pro tunely z Národnej diaľničnej spoločnosti Peter Schmidt.

Tunel Sitina je zdaleka nejvytíženějším tunelem na Slovensku, když jím denně v průměru projede okolo 60 tisíc vozidel, a je nedílnou součástí bratislavské dopravní tepny na příjezdu od Brna.

Na výměně systému se pracovalo nonstop od pátku 25. do neděle 28. února. Původní plán počítal s uzavřením tunelu na 54 hodin, nakonec se ale podařilo dokončit veškeré práce včetně důkladného otestování nového systému za pouhých 49 hodin a tunel tak mohl být plně zprovozněn o celých 5 hodin dříve.

Takto krátká doba pro nasazení nového řídicího systému v tunelu je unikátní nejen v poměrech Slovenska či České republiky, ale i v evropském měřítku. Veškeré nasazené technologie dokonale obstály v měsíčním ověřovacím provozu, který končí v těchto dnech.

V tunelu byl nasazen moderní vizualizační systém Atvise, který je unikátní použitím webových technologií na bázi HTML5, vektorovou grafikou, s plnou podporou mapových systémů GIS. Tato technologie umožňuje pokročilejší funkce, škálovatelnost, zabezpečenou komunikaci šifrováním a jednodušší administraci. Systém je otevřený pro integrace s dalšími systémy. Tato nová platforma zajišťuje vysokou kybernetickou bezpečnost.

ČD-Telematika a.s. je významným poskytovatelem v oblasti drážních technologií pro zabezpečení a komunikace a dodavatelem velkoobchodních telekomunikačních služeb a služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur.

Provozuje vlastní optickou síť v České republice, která je součástí klíčové infrastruktury státu. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou v oblastech jako je silniční telematika.

(nik)