Apple chystá na trh uvést Watch 2. Analytici soudí, že hodinky ještě v příštím roce potáhnou trh s nositelnou elektronikou.
Zprávy z Číny říkají, že nástupce chytrých hodinek od cupertinského gigantu Apple Watch 2 už na konci ledna vstupuje do fáze zkušební produkce, což je dříve, než se původně očekávalo.
Zprávu přinesl obvykle dobře informovaný tchajwanský web Commercial Times, který také prozradil, že testovací produkce druhé generace Apple Watch začne na konci ledna. O výrobu by se měla postarat firma Quanta, která měla na starosti i první generaci Apple Watch.
Už několikrát se proslýchalo, že Apple představí nové Apple Watch 2 na jaře tohoto roku současně s představením nového čtyřpalcového iPhonu, který by se měl podle nejnovějších informací označovat jako iPhone 5e. Apple se s velkou pravděpodobností připravuje na představení druhé generace svých chytrých hodinek, nenechává nic náhodě a chce, aby bylo Apple Watch 2 po představení dostatek. Právě proto začíná se zkušební výrobou o něco dříve, což jen naznačuje, že druhou generaci by mělo být snazší zakoupit hned po jejich vstupu na trh.
Apple Watch 2 by měly disponovat FaceTime kamerou, výkonnějším Wi-Fi čipem, který by mohl zajistit nezávislost na iPhonu a pravděpodobně i nové fitness funkce.
Růst a ještě další růst
V roce 2016 to má být na světě již 111 milionů zákazníků s nositelnou elektronikou, v roce 2019 dokonce 215 milionů. Analýza společnosti IDC upozorňuje na to, že trh projde proměnou a objeví se na něm nové produktové kategorie. Zatímco dnes hrají prim náramky, zejména ty „hloupé“ používané např. ve sportu nebo fitness, v příštích letech se máme stát svědky šíření chytrého oblečení, brýlí nebo sluchátek. Svůj potenciál má nositelná elektronika teprve projevit.
Hodinky Apple Watch a jejich operační systém watchOS se podle IDC stanou etalonem, s nímž budou srovnávány ostatní chytré hodinky a platformy. V roce 2019 se má prodat přes 45 milionů zařízení s tímto systémem, více než všech zařízení s ostatními platformami dohromady.
Na paty mu však postupně má šlapat platforma Android Wear, jejíž podíl má v roce 2019 dosahovat přes 38 %. „Plnokrevný“ Android má zůstat v oblasti nositelné elektroniky marginální platformou, podobně jako Linux. Výhodou Android Wear bude to, že po něm již dnes sahají velcí výrobci elektroniky (Asus, Huawei, LG, Motorola nebo Sony) i tradiční výrobci hodinek (Fossil nebo Tag Heuer).
Z trhu nemá zmizet ani „veterán“ tohoto mladého segmentu, a sicePebble se svým Pebble OS, který však podle IDC také čeká odsun na okraj zájmu a 2,3% tržní podíl v roce 2019 oproti slušným 8,6 % v roce letošním. Jen o desetinu procentního bodu lépe na tom má v roce 2019 být Tizen od Samsungu.
-of-