INZERCE

Železniční stanice Praha-Smíchov. Foto: Ekonomický deník

Obrazem: Modernizace trati ze Smíchova do Černošic je v poslední fázi. Proměnou projde i stanice v Radotíně

Zlepšení dopravní situace, navýšení kapacity dráhy a zvýšení bezpečnosti železničního provozu. Optimalizace trati Praha-Smíchov – Černošice za 3,6 miliardy korun vstupuje do poslední třetiny. Opravy mají trvat do příštího roku, po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení zde klasické vlakové soupravy budou moci jezdit až 130 kilometrů za hodinu, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o deset kilometrů rychleji.

Součástí je i rekonstrukce stanice v Radotíně. Kromě modernizace nástupišť, která získají normovou výšku 550 milimetrů nad kolejí cestující budou moci využít i nové výtahy pro bezbariérový přístup do rekonstruovaného podchodu.

Nová trať

Stavba zahrnuje především rekonstrukci železničního spodku a svršku, mostů, propustků i nástupišť, stejně jako modernizaci technologických zařízení v celé délce stavby a dalších částí železniční infrastruktury.

Modernizace trati Praha-Smíchov – Černošice. Foto: Ekonomický deník

Součástí projektu je posun zastávky Praha-Velká Chuchle do polohy blíže k obytné zástavbě a zmiňovaná komplexní rekonstrukce stanice Praha-Radotín. V Radotíně vzniknou dvě nová vnější nástupiště a po jednom ostrovním a jazykovém.

Modernizace trati Praha-Smíchov – Černošice. Foto: Ekonomický deník

Délka hrany u vnějšího bude 220 metrů, u ostrovního 200 až 318 metrů a u jazykového 100 metrů. Přístup na ně bude zrekonstruovaným podchodem pod celou železniční stanicí a novým podchodem pro pěší v místě zrušeného železničního přejezdu. Bezbariérovost stanice zajistí výtahy a šikmé rampy.

Stanice Radotín

Správa železnic připravuje v Radotíně výstavbu nové výpravní budovy, která bude umístěna jižně od stávajícího objektu. O ten jeví zájem Městská část Praha 16, která by zde ráda zřídila služebnu městské policie.

Modernizace trati Praha-Smíchov – Černošice. Foto: Ekonomický deník

Nová výpravní budova má být jednopodlažní a poskytne zázemí pro halu pro cestující, pokladny, veřejné toalety a doplňkové komerční prostory. Zahájení stavby je plánováno na srpen příštího roku.

Odbočka Závodiště

Kvůli požadavku na zvýšení kapacity dráhy vzniká nová odbočka Závodiště, a to v prostoru severně od stávajícího železničního přejezdu ve Velké Chuchli. Tato dopravna do sebe zahrne i odbočku Tunel, která mění na výjezdu z tunelu jednokolejnou trať z Vršovic na dvoukolejnou.

Modernizace trati Praha-Smíchov – Černošice. Foto: Ekonomický deník

V současné době probíhá sanace zárubních zdí v úseku Praha-Radotín – Praha-Velká Chuchle, staví se nová protihluková stěna v Radotíně a pracuje se na rekonstrukci technologické přístavby výpravní budovy v Radotíně.

Omezení provozu

Od poloviny března je uzavřen podjezd po železniční trati v Prvomájové ulici. Od konce června až do začátku září bude uzavřen přejezd v ulici Na Betonce s objízdnou trasou přes Karlickou ulici. Od devátého srpna až do osmého září dojde k uzavření přejezdu ve Velké Chuchli.

Celkové investiční náklady optimalizace trati dosahují 3,6 miliardy korun. Stavba je financována Evropskou unií z prostředků CEF.

Lucie Přinesdomová