INZERCE

PKP Cargo má k dispozici má více než 150 lokomotiv a 4 500 vozů. Foto: PKP Cargo

Nákladní vlaky PKP Cargo vyjedou z Paskova do italské Verony. Převážet budou zboží pro LKW Walter

Až pětkrát týdně v obou směrech budou vlaky společnosti PKP Cargo převážet náklad mezi terminálem Paskov a Terminali Italia ve Veroně. Podpisem dvouletého kontraktu se silničním dopravcem LKW Walter tak firma navazuje na dlouholetou spolupráci a počínaje letošním květnem zahájí přepravu nákladů na severojižním železničním koridoru.

Obě společnosti v rámci evropského dopravního trhu spolupracují již řadu let. Od roku 2018 PKP Cargo pro LKW Walter přepravuje náklady na intermodální trase mezi německým Herne v regionu Severní Porýní-Vestfálsko a Paskovem. Podpis kontraktu tak představuje novou éru jako součást plánu PKP na intermodální expanzi v Evropě a zejména v severojižním koridoru.

Nové spojení na jih

Terminál Paskov je jedním z nejvýznamnějších otevřených intermodálních překladišť ve střední Evropě. V České republice vznikl jako jeden z prvních v roce 2007. Od té doby byl několikrát rozšiřován a modernizován a dnes je nedílnou součástí celkem třiceti překládkových a kontejnerových terminálů a dvou logistických center mateřské skupiny PKP Cargo.

„Rozvoj intermodální dopravy v koridoru sever-jih v Evropě patří mezi naše klíčové priority v rozvoji skupiny PKP Cargo International na evropském trhu. Přepravy mezi Paskovem a italskou Veronou je druhou významnou zakázkou, kterou realizujeme pro našeho dlouholetého partnera LKW Walter. Pevně věřím, že naše úspěšná spolupráce se bude dále rozvíjet a počet přepravených vlaků s návěsy se bude v příštích letech zvyšovat,“ uvádí předseda představenstva PKP Cargo International Maciej Walczyk.

Společnost bude nově jezdit na severo-jižním koridoru. Foto: PKP cargo

Firma plánuje další rozšiřování a zvyšování kapacity terminálu, a to i v souvislosti s rozvojem ekologičtější kombinované dopravy a stálým navyšováním počtu intermodálních vlaků v rámci celoevropské snahy o přesun nákladů z přetížených silnic na železnici.

Více zboží ve vlacích

Firma plánuje další rozšiřování a zvyšování kapacity terminálu, a to i v souvislosti s rozvojem ekologičtější kombinované dopravy a stálým navyšováním počtu intermodálních vlaků v rámci celoevropské snahy o přesun nákladů z přetížených silnic na železnici.

Nabízí komplexní řešení především velkým průmyslovým podnikům ve střední a východní Evropě s důrazem na přepravu těžkých komodit – uhlí, oceli, stavebních materiálů nebo produktů automobilového, potravinářského a chemického průmyslu.

Mezi klíčové služby patří železniční doprava na dlouhé vzdálenosti, kombinovaná doprava, železniční spedice, provozování vleček, železniční stavby a traťové služby, pronájem, opravy a čištění železničních vozů, opravy a údržba lokomotiv.

K dispozici má více než 150 lokomotiv a 4 500 vozů, které využívá nejen pro vlastní potřeby, ale pronajímá je i třetím stranám. V České republice vlastní otevřený terminál kombinované dopravy v Paskově, provozuje více než 60 železničních vleček, vlastní přes 330 kilometrů tratí a zaměstnává přibližně 1 800 pracovníků.

Lucie Přinesdomová