Nové vlakové spojení z Brna do Budapešti rozšiřuje stávající linku ÖBB Rail Cargo Group (RCG) mezi Budapeští a Köseköy. Díky zdvojnásobení cest mezi Maďarskem a Tureckem a kombinaci nového spojení Budapešť – Brno může být zboží přepravováno dvakrát týdně přímo z Turecka do Maďarska a odtud dále do České republiky.
RCG ode dneška nabízí nové spojení mezi Českou republikou a Tureckem. Obě spojení jsou integrována do takzvané TransNET RCG, a umožňují tak přepravu zboží do všech cílových bodů sítě RCG. Díky nové dopravní cestě je možné zboží směřovat z Brna do severní a severovýchodní Evropy a z tureckého Köseköy až do Asie. Využít lze i budapešťské napojení na Novou hedvábnou stezku.
Za půl dne v Budapešti
Nová linka umožňuje efektivní a ekologické dopravní řešení mezi Maďarskem a Českou republikou pro přepravu kontinentálního i námořního zboží. Spojení mezi kontejnerovým terminálem Brno a terminálem BILK v Budapešti zajišťuje rychlou přepravní dobu pouhých dvanáct hodin a je obsluhováno dvěma zpátečními spoji týdně.
Díky přímému napojení na největší terminál skupiny RCG v Budapešti lze využít nejen komplexních služeb terminálu, ale také připojení k slovinskému přístavu Koper. Ten představuje rychlé, spolehlivé a levné spojení mezi jadranským přístavem a Českou republikou i sousedním Slovenskem.
Častěji do Turecka
Posílení se týká i spojů směřujících do Turecka, ÖBB RCG proto zdvojnásobuje počet jízd mezi Budapeští a Köseköy na dvě zpáteční cesty za týden. TransFER Budapest – Köseköy spojuje asijskou část Turecka s Evropou tunelem Marmaray.
Současně s propojením nové linky Budapešť – Brno s Anatolií a střední Asií a Čínou jsou napojena také ekonomická centra z celé západní Evropy, a celá euroasijská oblast je tak součástí sítě RCG.
Důležitým článkem pro posílení dopravy z a do Turecka je nové partnerství rakouského nákladního dopravce se společností Pasifik Eurasia, která je provozovatelem turecké státní železnice.
Lucie Přinesdomová