Více než 33 % českých mikropodniků, tedy firem přibližně do 40 milionů korun ročního obratu, nedisponuje vlastní webovou prezentací.
Ročně se tak zbytečně připraví o velké množství zakázek, ale také zaměstnanců. Ti by v mnohých případech mohli znamenat znatelný růst. Zjištění vyplynulo z průzkumu společnost VSHosting, který se zabýval internetovou prezentací a hostováním firemních dat.
Téměř čtvrtina (23,4 %) českých mikropodniků považuje vedení firemních stránek za nepotřebné, či zbytečné. Jako hlavní důvod absence vlastní webové prezentace však plných 36,6 % tuzemských firem uvádí vysoké provozní náklady.
Zhruba 60 % českých firem vlastní webovou prezentaci nechce nebo nepotřebuje
Průzkum VSHosting se soustředil i na podstatu využití současných či vznikajících webových prezentací. České firmy provozují své stránky zejména jako prodejní kanál ve formě internetového obchodu. Rozhraní internetových stránek formou e-shopu, případně možnosti objednávek či komunikace prostřednictvím kontaktních formulářů apod., využívá 41,4 % společností. Pouze jako marketingový kanál, tedy jako zdroj informací o firmě a poskytovaných službách či produktech, využívá webovky 33,3 % respondentů. Ve zbylých 25,7 % případů slouží dotázaným firemní internetové stránky k oběma účelům.
Zástupci firem se především mylně domnívají, že hosting firemních dat přijde jejich společnost na velké peníze a je proto neefektivní: „Doba, kdy uchovávání firemních dat stála klienty desítky tisíc korun ročně, je dávno pryč. Hosting nejen firemních dat si dnes může dovolit víceméně kdokoliv. Platby za pronájem prostoru pro webové stránky se v současnosti pohybují v řádech stovek korun za rok za sdílené webhostingové řešení až po desítky tisíc korun za rozsáhlejší vyhrazená řešení“, říká Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting.
Na další zajímavé zjištění poukázal průzkum ohledně aktualizace webových stránek u firem, které nějaké mají. Bezmála polovina (48,4 %) těchto firem v ČR se chystá v roce 2016 provést alespoň malé změny na svých internetových prezentacích. Každá pátá firma (19, 4 %) plánuje kompletní upgrade, jedna čtvrtina (26,3 %) českých společností pak nechystá provádět žádné změny.
-of-