INZERCE

Velké banky chtějí přitáhnout zpět klienty. Mění poplatkovou politiku

Velké banky se snaží zpět přilákat bývalé i nové klienty, které jim y jim neustále ukrajují nové, nízkonákladové banky. 

Velké banky v posledním roce začaly opouštět svou těžkopádnost, danou často jejich velikostí a slabou vnímavostí vůči potřebám a přáním svých klientů. Banky se tak začaly inspirovat i těmi nízkonákladovými. Pokud je konkurence úspěšná, musíme zjistit důvody a přizpůsobit model nabídky tak, aby fungoval.

Tato strategie přitom funguje už staletí. I křižáci zkusili používat vozovou hradbu, kdy že se proti husitům neuplatnila jejich těžká jízda. Problémem však bylo, že křižáci vozovou hradbu používat neuměli, a tak jim před porážkou nijak nepomohla.

U současných bank to má však být jiné a zdá se dokonce, že nová strategie a přizpůsobení se potřebám a přáním klientů skutečně funguje. Velké banky tak upustily od konfrontačního stylu, který provázely články strašící nestabilností nízkonákladových bank a rizikem s nimi spojených, a pustili se do skutečných inovací.

Poplatek za vedení účtu k hypotéce je již minulostí

Jedna banka po druhé tak začala rušit poplatek za vedení účtu k hypotečnímu úvěru. Tento nejabsurdnější poplatek se stal symbolem masové iniciativy za jejich zrušení a vrácení. A ačkoliv tato iniciativa nebyla úplně úspěšná ve věci zpětného vrácení poplatků klientům, byla úspěšná v medializaci a propagaci tohoto problému. Banky pak postupně začaly tento poplatek rušit. Nechtěli totiž, aby je o výnosné hypotéky připravovaly malé banky, které se rozhodly na problému participovat a ihned nabídly vedení hypotéky bez poplatků.

Účty bez poplatků jsou standardem

Stejně tak i velké banky jedna po druhé začaly zavádět běžné účty bez poplatků. Bezpoplatková politika, a zejména účty se základními službami zdarma byla do té doby doména právě nízkonákladových bank. Tím také tyto banky přetáhly těm velkým statisíce klientů. Jak na tuto věc nejlépe reagovat? Určitě ne tím, že budeme klienty strašit, že banka, jež neuplatní poplatky, jistě brzy zkrachuje. Naopak musíme se přizpůsobit a zavést také i my to, co klienti chtějí. Bezpoplatkové účty tak nyní najdeme skutečně u všech velkých i středních bank. Jsou s nimi spojeny sice více či méně náročné podmínky, ale většinou se dá poplatkům vyhnout velmi snadno.

Velké banky mění i svou image

Velké banky zapracovaly nejen na poplatcích, ale také na své image. Velké banky potřebovaly rozpohybovat. Potřebovaly zvýšit dynamiku a rychlost. O změně strategie bank svědčí nejen jejich relamní a marketingové kampaně, ale i prezentace nových produktů. Jakoby se velké banky snažily vypadat dravě, jako pstruzi a ne líně jako kapři.

Náš trh je skutečně rozmanitý a velmi dynamický. Pořád se v něm něco mele, soutěží se, přeskakuje a profitují na tom především tuzemští klienti. Některé velké banky tak navzdory posledním trendům skutečně zaznamenávají opětovný nárůst klientů. Přejme jim to.

Miroslav Zeman, Bankovnipoplatky.com