Dopravní podnik hlavního města Prahy vypsal výběrové řízení na výstavbu tramvajové trati, která povede od křižovatky ulic Jana Želivského a Olšanská na Jarov. Nová trať má protínat bývalé Nákladové nádraží Žižkov a zajistit dopravu pro nové developerské projekty, zejména Žižkov City a Parkovou čtvrť.
O výběru zhotovitele má být jasno v říjnu. Podle portálu Tenderarena.cz se mohou účastníci tendru hlásit do 3. října. Stavební povolení trať získala v letošním roce a podle plánů má být dokončená v roce 2027.
Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je podle dokumentace 709,1 milionu korun bez DPH. Dopravní podnik ještě začátkem letošního roku uváděl sumu 632,9 milionu korun bez DPH.
Šest zastávek a železniční trať
Na trati, která bude dlouhá téměř dva kilometry, má být šest zastávek – Nový Žižkov, Nákladová, Malešická, Nad Kapličkou, Habrová a Sídliště Jarov. Čtyři ze zastávek mají být „na ostrůvcích“ a budou v páru a dvě zastávky mají být jednostranné. Konečnou zastávkou bude Sídliště Jarov. Trať zde ukončí úvrať s dvěma kolejemi a ostrovním nástupištěm.
Od křižovatky ulic Olšanská a Jana Želivského povede trať podél severní části nákladového nádraží a bude dvojkolejná. Závěrečný, téměř půl kilometru dlouhý úsek na Jarov bude jednokolejný a povede po stávající železniční trati. Dopravní podnik tento postup už dříve označil za zcela unikátní.
Mohlo by vás zajímat
Po nové trati by měla jezdit stávající tramvajová linka číslo 5, která bude místo toho, aby zajížděla na Vozovnu Žižkov z Olšanské ulice, pokračovat do konečné zastávky Sídliště Jarov.
Lávka zanikne

Rekonstrukci mostu k Červenému dvoru, který se nachází na trase trati, má zajistit Technická správa komunikací hlavního města Prahy. Podle zadání k tendru bude na trase odstraněná například stávající pěší lávka a vznikne úrovňový přechod trati.
V hlavním městě se v současnosti chystá výstavba několika tramvajových tratí. Pravomocná povolení záměru stavby má dopravní podnik i na trať Počernická a prodloužení stávající tratě z Libuše do Nových Dvorů.
V červnu už také zahájil práce na stavbě tramvajové trati, která propojí Vinohradskou třídu a Václavské náměstí. Do roku 2027 by měla být hotová nová pražská tramvajová trať mezi Malovankou a Strahovem.