INZERCE

Ilustrační obrázek: skoda-auto.cz

V muzeu Škoda se za týden bude řešit budoucnost autoprůmyslu

O budoucnosti klíčového oboru domácího průmyslu – automobilovém odvětví, budou jednat příští týden odborníci i politici v muzeum Škoda v Mladé Boleslavi.

Sdružení automobilového průmyslu – AutoSAP připravilo na příští čtvrtek konferenci s názvem Kolokvium 2017 na němž se bude řešit budoucnost domácího autoprůmyslu, který má dopad na celou českou ekonomiku. Kromě nejvyšších šéfů domácích automobilek i jejich dodavatelů se jednání zúčastní také premiér Bohuslav Sobotka a ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová, ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek, ministr dopravy Dan Ťok, ministr životního prostředí Richard Brabec a koordinátor digitální agendy ČR Tomáš Prouza.

Podle mluvčího AutoSAP Miroslava Konvaliny bude hlavními tématy příprava ČR na nástup takových výzev, jakými jsou e-mobilita, digitalizace, konektivita či autonomní řízení.

Automobilový průmysl v roce 2016 překonal historický rekord ve výrobě motorových vozidel (1,35 milionu kusů),chtějí představitelé autoprůmyslu jednat se členy vlády o tom, jak sektoru, o který se opírá česká ekonomika, zajistit podmínky konkurenceschopnosti i do budoucna. AutoSAP chce touto cestou připomenout, že světový automobilový průmysl stojí před inovačním skokem, na který musí mít Česká republika předem připravenou a včasně realizovanou strategii.

Prezident AutoSAP Bohdan Wojnar k tomu řekl: „Pro členské firmy automobilového sdružení je podstatné, aby vláda, s ohledem navýznam automobilového průmyslu pro českou ekonomiku, nastupující trendy včas zohlednila v legislativě, v připravovaných strategiích a koncepcích.Ve vyspělém průmyslovém světě jsou přípravy společnosti na rychlé inovační změny už v pohybu. V České republice máme jedinečné předpoklady s nimi udržet krok.“

Představitelé AutoSAP opakovaně upozorňují, že automobilový průmysl v příštích 10 letech projde výraznější změnou, než za posledních 50 let, se zásadními dopady na rozvoj obcí a měst, infrastruktury, i do způsobu života lidí obecně. Kromě členů představenstva Sdružení automobilového průmyslu, zástupců automobilek i dodavatelů se zúčastní také další klíčoví protagonisté témat budoucnosti, například zástupci firem ČEZ, EY a Fakulty dopravní ČVUT a také společnosti Valeo, která má významné R&D centrum i v Praze, představila například svůj technologický prototyp Cruise4U, který také umí řídit v automatizovaném módu v reálných podmínkách silničního provozu. Vyvinula kameru, která dnem i nocí snímá obličej řidiče a analyzuje bdělost a soustředění třeba v situaci, kdy by mu automatický pilot chtěl předat řízení v nouzové nebo nejasné situaci. I to by mělo přispět k dalšímu zvyšování bezpečnosti poloautomatických vozidel.

Jiří Reichl

O tématech spojených s vývojem v auto průmyslu jsme psali:

Náklaďák společnosti Uber bez řidiče sám dovezl náklad piva 27.10.2016

Český autoprůmysl ovládají zahraniční firmy. Nebezpečná závislost, tvrdí ekonomický geograf 30.8.2016

Google versus Tesla. Obejde se auto bez řidiče? 12.7.2016

Autoprůmysl stále roste 20.12.2016

Připojitelnost a propojitelnost aut – to je hlavní téma budoucnosti pro automobilky 1.11.2016