Na první pohled už je nový pražský Dvorecký most propojený do jednoho celku. Při podrobnějším zkoumání je ale vidět, že k úplnému dokončení část schází. Střed mostu je stále ještě rozestavěný. Kdy se otevře Pražanům?

Dvorecký most patří mezi klíčové investice do městské infrastruktury. Propojí městské části Praha 4 a 5, sloužit bude zejména městské hromadné dopravě, chodcům nebo cyklistům. Stavba propojí tramvajové tratě z Barrandova a Modřan. Po mostě by také měly jezdit autobusové linky 118, 196 a 197.

Otevření v březnu 2026

„Dokončení realizace posledního úseku očekáváme na přelomu září a října,“ sdělil Ekonomickému deníku náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti).

Zdeněk Hřib. Foto: Magistrát hlavního města Prahy
Náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib v dřívější fázi projektu. Foto: Magistrát hlavního města Prahy

Stavební práce jako celek by měly být podle Hřiba hotové během ledna a února příštího roku. „Pokud půjde vše podle plánu a nezasáhne nás například extrémní počasí, otevření mostu pro veřejnost plánujeme na začátek března 2026,“ dodal s tím, že konkrétní datum se bude ještě upřesňovat.

Most ještě nemá jméno

Jak Ekonomický deník informoval, práce na výstavbě Dvoreckého mostu se odehrávají v „šesti polích“, například betonáže pilířů řešila společnost Metrostav TBR ve dvou etapách. První se uskutečnila loni koncem května a druhá, v řečišti Vltavy u podolského břehu, skončila na přelomu července a srpna.

Zhotovitel, sdružení Metrostav TBR Firesta Strabag – Dvorecký most, staveniště převzal 13. září 2022. Stavba následně nabrala zpoždění, mimo jiné kvůli problémům s geologickými podmínkami v korytě Vltavy. 

Most ještě také nemá finální jméno, jmenovat se bude buď Dvorecký, anebo Anežky České. Názvy doporučila místopisná komise.

Mohlo by vás zajímat

Rekonstrukce Libeňského soumostí

Dvorecký most není jediný významný pražský projekt, který magistrát u Vltavy realizuje či chystá. V květnu odstartovala také první část rozsáhlé rekonstrukce Libeňského mostu. Týká se části soumostí směrem na Palmovku včetně stavby takzvaného inundačního mostu. Opravovat se má Hlávkův i Čechův most.

Aktuální stav pražských mostů. Zdroj: TSK
Aktuální stav pražských mostů. Zdroj: TSK

Modernizace nedávno skončila u Barrandovského mostu. Nyní ho čekají pouze „kosmetické úpravy“ pláště.

628 pražských mostů

O pražské mosty se stará městská organizace Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK), která má pod sebou 628 mostů. Jejich stav klasifikuje stupnicí od jedné do sedmi. Čím vyšší číslo, tím horší stav. V nejzávažnějším stavu jsou v metropoli most „Bystrá“ v městské části Praha 20, most u Vltavské v Praze 7, spojnice přes Kolbenovu ulici v Praze 9 a lávka na Ohradě v Praze 3.

Do údržby mostů a jejich diagnostiky plynou ročně desítky milionů korun. Zatímco v roce 2018 a 2019 to bylo podle TSK ročně 250 milionů korun, loni částka dosáhla více než 620 milionů korun.