Na železniční trati mezi Táborem a Bechyní má dojít k výměně trolejového vedení. Správa železnic vypsala tendr na dodavatele s předpokládanou hodnotou 133,4 milionu korun. Uzavření nabídek ohlásila státní organizace na 11. dubna. Na financování tendru by se měl podílet Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) a hrazen bude také z úvěru od Evropské investiční banky (EIB).

Vítěz veřejné zakázky se má postarat o obnovu stávajícího trakčního vedení a staticky narušených trakčních podpěr. Součástí tendru je výměna trolejového drátu, nosného lana, trakčních podpěr, základů, ukolejnění a kotvení a trolejových věšáků v mezistaničním úseku Slapy (včetně) – Malšice (včetně).

Správa železnic v dokumentaci zveřejnila i požadavky na účastníky zakázky. Musí mimo jiné předložit seznam stavebních prací a prokázat, že jejich hodnota za posledních pět let před zahájením zadávacího řízení činí v součtu, včetně případných poddodávek, nejméně 133 milionů korun bez DPH.

Nejméně jedna nejvýznamnější stavební práce musí také zahrnovat novostavbu, rekonstrukci, opravu nebo údržbu trakčního vedení trati se souhrnnou délkou traťového úseku nejméně 2,78 kilometru, anebo trati v železniční stanici, a to v hodnotě nejméně 33 milionů korun bez DPH. Nabídky budou hodnoceny podle jejich ekonomické výhodnosti, kterou bude Správa železnic hodnotit podle nejnižší nabídkové ceny.

Mohlo by vás zajímat

Výměna trolejové vedení je jedním z ohlášených plánovaných projektů Správy železnic. Takzvanou cyklickou obnovou má projít i část takzvané pravobřežky mezi Nymburkem a Liběchovem nebo trať z Horní Lidče na státní hranici se Slovenskem. Pro nákladní dopravu bude významná cyklická obnova trolejového vedení mezi Úpořinami a Ohníčí v Ústeckém kraji a v úseku Nymburk seřaďovací nádraží – odbočka Babín. 

Mezi významné akce patří v letošním roce i zahájená modernizace železničního uzlu Česká Třebová, rekonstrukce hlavního nádraží v Hradci Králové a pokračovat bude realizace projektu železnice na Letiště Václava Havla. Současně se řeší modernizace úseku z Prahy-Ruzyně do Kladna.

Začaly také práce na elektrizaci a zkapacitnění trati z Týniště nad Orlicí do Solnice. Jde o více než 20 kilometrů trati. Celkové náklady na přestavbu trati Správa železnic odhaduje na 6,7 miliardy korun. „Cílem projektu, který je rozdělen do tří etap, je lepší spojení pro cestující i posílení železniční dopravy do průmyslové zóny Solnice/Kvasiny,“ uvedla na sociální síti LinkendIn společnost Eurovia CZ.

První stavba podle firmy zahrnuje rekonstrukci stanic Borohrádek a Solnice, kompletní rekonstrukci traťového úseku Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice, nové nákladní nádraží v Solnici a rekonstrukci zastávek Lipovka a Solnice včetně bezbariérových přístupů na nástupiště.

Druhá stavba se zaměřuje na kompletní rekonstrukci tří traťových úseků Týniště nad Orlicí – Častolovice, Častolovice – Častolovice Zastávka (směr Rychnov nad Kněžnou) a Častolovice – Kostelec nad Orlicí (výběh), výstavbu nové výhybny Rašovice, kompletní přebudování zastávek Lípa nad Orlicí, Čestice a Častolovice, základy pro elektrizaci celé trati a technologické objekty pro nové zabezpečovací a sdělovací zařízení. Dokončení všech etap včetně elektrizace se předpokládá v roce 2027.