Správa železnic vybrala zhotovitele prací na trati Rychlého spojení mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,7 miliardy korun podaly společnosti Strabag Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba by měla začít v květnu, hotovo má být podle Správy železnic na konci roku 2028. V současnosti už probíhá archeologický průzkum a kácení dřevin v místě plánovaných přeložek.
Trať získá v rámci modernizace druhou kolej a vlaky zrychlí po jejím dokončení na 200 kilometrů za hodinu. Rekonstruovaný úsek měří podle Správy železnic necelých deset kilometrů a díky přeložkám se mírně zkrátí. Naopak současná traťová rychlost 100 kilometrů za hodinu se zvýší na dvojnásobek. Pod kopcem Kozlov vznikne 744 metrů dlouhý Němčický tunel. Stavbaři vybudují osm nových železničních mostů, nejdelší z nich přes údolí potoka Žlebůvky bude měřit 122 metrů.
Na trase se budou nacházet dvě zastávky – Měrovice nad Hanou a Němčice nad Hanou. Druhá jmenovaná nahradí stejnojmennou stanici, navíc v ní vznikne autobusový terminál.. Součástí vybavení zastávek budou kromě orientačního a informačního systému také stání pro automobily a cyklostojany.
Přejezd z jedné koleje na druhou bude podle Správy železnic možný v nové odbočce umístěné v polovině modernizovaného úseku. Oba stávající přejezdy se zruší, v Němčicích díky přeložení trati do nové polohy, v Měrovicích ho nahradí nová objízdná komunikace. Součástí projektu jsou i částečné přeložky silnic III. třídy.
Mohlo by vás zajímat
U obcí podél trati by měly stát protihlukové stěny v délce téměř 2900 metrů. V rámci stavby dále dojde k posunu styku střídavé a stejnosměrné napájecí soustavy od Nezamyslic před Přerov. Na trati se nainstaluje evropské zabezpečovací zařízení ETCS a rádiový systém GSM-R.
Projektová dokumentace stejně jako instalace zabezpečovacího zařízení a GSM-R jsou spolufinancovány Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Na spolufinancování z CEF je navržena také samotná realizace stavby.