INZERCE

Třemošnická společnost dodává brzdové systémy i do souprav londýnského metra. Foto: DAKO-CZ

Tradiční výrobce brzdových systémů získal zakázku na dodávku komponent do mnichovského metra

Společnost DAKO-CZ z východočeské Třemošnice dodá brzdové komponenty pro dvaadvacet šestivozových souprav metra v Mnichově. Jde o druhou opci na již dříve realizované zakázky. Brzdovými prvky firma osadí platformy Inspiro C2 od společnosti Siemens. Hodnota zakázky dosahuje desítek milionů korun.

Výrobce je tradičním dodavatelem společnosti Siemens. Po celém světe jezdí téměř 450 souprav metra s jeho brzdovými komponenty.

České komponenty pro německé metro

Aktuální zakázka pro mnichovské metro zahrnuje dodání jedenácti různých brzdných prvků od pneumatických modulů, ventilů protismyku N8.1 přes diferenciální ventily, ventily vzdušného odpružení, kohouty, sběrače až po konektory a vzduchojemy. Firma má součástky dodávat až do roku 2023. Od počátku trvání dodávek z roku 2013 tak mnichovskému metru dodá komponenty na šedesát sedm souprav.

„Naši spolupráci se společností Siemens jsme odstartovali v roce 2004. Prvním zrealizovaným projektem se stala dodávka brzdových komponent pro metro Oslo. Od roku 2013 je naše spolupráce velmi intenzivní a čítá devět realizovaných projektů a s nimi spojených opcí na dodávku brzdových komponentů do souprav metra,“ říká generální ředitelka DAKO-CZ Dagmar Matúšová.

Technické přednosti i design

Společnost doposud realizovala celkem třináct projektů zaměřených na dodávky brzdových komponent do vozů metra platformy Inspiro. Ta je provozována v Oslu, Varšavě, Mnichově, Kuala Lumpur, Rijádu, na modré a zelené lince v Bangkoku, v Norimberku a Sofii. Po celém světě tak aktuálně jezdí 441 souprav s téměř 1 700 vozy osazenými brzdovými komponenty vyrobenými v Třemošnici.

Soupravy metra s označením C2 získaly hned několik prestižních ocenění za design, konkrétně Red Dot Award, Universal Design Award 2013 a Design Consumer Favorite 2013. Vývojově navazují na soupravy C1, nabízejí prostor pro 940 cestujících, přičemž 220 míst je určeno k sezení, 720 k stání.

Oproti svému předchůdci nabízejí soupravy C2 více prostoru, výrobce udává čtyři osoby na m2. Změněn byl též design souprav a jejich vnitřní osvětlení, přičemž vnitřní části vozů jsou osazeny LED světly. Dá se říci, že nové soupravy mají oproti svému předchůdci mnoho technických předností.

(ede)