INZERCE

Železnice musí podle podle šéfky DB Cargo Sigrid Nikuttové více investovat do digitalizace nákladní dopravy, aby se stala konkurenceschopnější vůči silniční dopravě. Foto: DB Cargo

Šéfka DB Cargo vyzvala k investicím do železniční infrastruktury kvůli dekarbonizaci. Zaspali jsme, tvrdí

Generální ředitelka divize nákladní železniční dopravy německé společnosti DB Cargo Sigrid Nikuttová vyzvala k velkým investicím do německé železniční infrastruktury tak, aby byla vhodná pro dekarbonizaci odvětví. Informoval o tom německý deník Redaktionsnetzwerk Deutschland.

„Po desetiletí jsme v Německu věnovali železniční infrastruktuře příliš málo pozornosti: Dnes je jasné, že je třeba investovat mnoho miliard do obnovy a údržby infrastruktury,“ uvedla Sigrid Nikuttová v rozhovoru pro německý deník Redaktionsnetzwerk Deutschland.

„Transformace německého hospodářství závisí také na dobré železniční infrastruktuře. Čím silnější bude železnice, tím lépe pro naše klima a hospodářství.,“ pokračovala Nikuttová.

Podle Nikuttové je důležité, že nyní probíhá „závod o dohnání“ infrastruktury.

„Jsem tomu velmi nakloněna, protože tato otázka je klíčová nejen pro německé hospodářství, ale i pro celou Evropu,“ uvedla dále šéfka DB Cargo.

Z deseti hlavních koridorů pro nákladní železniční dopravu, které definovala Evropská unie, jich šest vede přes Německo, vysvětlila šéfka dopravní společnosti.

„Když si sednu se svými mezinárodními kolegy, infrastruktura je hlavním tématem. Všichni trpí současnou situací,“ podotkla.

Železnice musí podle Nikuttové více investovat do digitalizace nákladní dopravy, aby se stala konkurenceschopnější vůči silniční dopravě.

„Proto jsem také pro digitální automatické spřáhlo, které zároveň vybaví každý vagon elektrickou a datovou linkou,“ dodala Sigrid Nikuttová.

Více informací o digitálních datových spřáhlech je k přečtení například ZDE.

(nik)