INZERCE

Oba typy vozů jsou vybaveny podvozky s nápravovým zatížením 22,5 tun. Foto: UWC

Ruské nákladní vlaky na evropských železnicích. Na certifikaci se podíleli i Češi

Největší ruský výrobce nákladních vlaků United Wagon Company (UWC) získal od Agentury pro Evropské železnice schválení pro provozování dvou typů vagonů na evropské železniční síti. Evropský regulační úřad vydal povolení na základě výsledků zkoušek, výrobního auditu a řady certifikačních zkoušek, které organizoval český Výzkumný ústav železniční.

Poprvé v moderní ruské historii budou ruské nákladní vagony provozovány v Evropě na rozchodu 1435 mm. Současné portfolio zakázek společnosti pro evropské země přesahuje tisíc vozů. Schválení pro provoz na evropské železniční síti získal šestinápravový Sggrs(s) 80′ a čtyřnápravový Sgmmns 40′.

Podle evropských norem

Ruské ploché vozy určené k přepravě těžkých nákladních kontejnerů v evropských zemích úspěšně prošly pevnostními zkouškami statického zatížení a nárazu, zkouškami stacionárních a pohybových brzd, dynamickými a pevnostními zkouškami v pohybu a hlukovými zkouškami.

V rámci procesu technické přejímky navíc zástupci klienta provedli komplexní posouzení technických specifikací sériově vyráběných nákladních vozů z hlediska souladu s evropskými normami.

Celkově tak bylo posouzeno více než sto klíčových parametrů šestinápravového plochého vagnou Sggrs 80′, včetně kontrol rozměrů, zkoušek brzdového systému, kontroly laku a nedestruktivní kontroly svaru atd.

Vagon typu Sggrs(s) 80′ má díky své kloubové konstrukci nosnost 108 tun, která mu umožňuje přepravu různě velkých kontejnerů s celkovou hmotností až 40 tun. Vagon typu Sgmmns 40′ má vylepšené technické specifikace ve srovnání s podobnými vagony, které jsou v současné době k dispozici na evropském trhu. Jde například o nižší hmotnost. Jeho nosnost je 74,5 tun.

Oba typy vozů jsou vybaveny podvozky s nápravovým zatížením 22,5 tun, vhodnými pro provoz na rozchodu 1435 milimetrů.

Schvalování během pandemie

Týmu UWC pomohla Obchodní mise Ruské federace v Německu, která poskytla administrativní podporu usnadňující schvalovací proces v situaci mezinárodních cestovních omezení kvůli covid-19.

„Schválení sériově vyráběných nákladních vozů evropským regulačním orgánem pro nás představuje významný krok vpřed, a to jak z hlediska plnění našich smluv, tak v rámci rozvoje exportu společnosti. strategie. Vážně jsme se na to dlouho připravovali a jsme rádi, že naše výrobky budou použity v Evropě,“ říká náměstek generálního ředitele pro výrobu a dodávky UWC Victor Dolgov.

Oba typy vagonů byly vyvinuty technickým centrem UWC a jsou vyráběny ve výrobním závodě Tichvin. 

Lucie Přinesdomová