Čtvrtek, 4. března, 2021

ŘSD musí zastavit stavbu obchvatu Chýnova na Táborsku, rozhodl o tom soud

DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) musí kvůli rozhodnutí Krajského soudu v Ostravě přestat stavět obchvat Chýnova. Soud zrušil stavební povolení a vyhověl tak žalobě majitelky pozemků poblíž trasy budoucího obchvatu. Stavební povolení totiž úřady vydaly na základě územního rozhodnutí, jehož platnost uplynula. ŘSD chce podat kasační stížnost.

Obchvat dlouhý 3,6 kilometru za 262 milionů Kč bez DPH začal stát stavět loni na podzim. Soud nyní zrušil rozhodnutí ministerstva dopravy jako odvolacího orgánu ve věci stavebního povolení. Vyhověl tak návrhu majitelky pozemků Hany Králové. Ta nechce, aby obchvat vedl poblíž její nemovitosti.

ŘSD chce nové stavební povolení

„S rozhodnutím soudu zásadně nesouhlasíme. Kromě toho, že odporuje některým judikátům Nejvyššího soudu, tak boří dosavadní praxi v povolování staveb. Takové zastavení (stavby) má zásadní dopad do harmonogramu. Je to rozhodnutí, které devastuje naději mnoha stovek lidí a desítek tisíc řidičů. Nicméně rozhodnutí respektujeme a připravujeme paralelní kroky, abychom znovu v co nejbližší době získali stavební povolení,“ uvádí mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

ŘSD plánovalo zahájit stavbu už na jaře roku 2019. Hana Králová ale už tehdy podala námitky. Jihočeský krajský úřad pak musel rozhodnout o novém stavebním povolení, protože ministerstvo dopravy zjistilo v předchozím povolovacím procesu formální chyby.

Ministerstvo dopravy jako odvolací orgán tak bude muset znovu rozhodnout o odvolání. Podle ŘSD je vázáno soudním rozhodnutím, a proto bude muset stavební řízení zastavit.

15 tisíc aut denně

Aktuálně jsou hotové zemní a přípravné práce. Původně chtělo ŘSD obchvat, který má odvést z města velkou část kamionové i osobní dopravy, dokončit v červnu 2022. Přes Chýnov, který leží na hlavním tahu z Tábora na Humpolec a k dálnici D1, denně projede 15 tisíc aut, z toho 2,5 tisíce nákladních.

Obchvat má vést jižně od města, většinou po zemědělských pozemcích, poblíž zahrad a drobných hospodářství. Další část pak povede kolem obce Kladruby, kde vznikne i železniční most na trati Tábor – Horní Cerekev.

„Provoz je tady skutečně hrozný, intenzita narůstá a pro bezpečnost občanů Chýnova je obchvat skutečně klíčový,“ řekl loni starosta Ondřej Jaroš (SNK). První projekt na obchvat Chýnova je přitom už z roku 1940.

(čtk)

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

FacebookTwitter