INZERCE

This file is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International license. Attribution: ŠJů, Wikimedia Commons

Ostrava hledá dodavatele pro řízení hromadné dopravy

Ostrava hledá dodavatele pro inteligentní systém řízení veřejné dopravy. Má být založený na speciálním vybavení křižovatek a vozidel městské hromadné dopravy a má umožnit plynulejší a rychlejší průjezd vozidel MHD a kvalitnější řízení dopravy v krajské metropoli. Město si od něj slibuje nejen zkrácení času přepravy cestujících, ale i snížení nákladů či menší zatížení životního prostředí. ČTK to dnes řekl primátor Tomáš Macura (ANO).

Město zakázku připravovalo už před třemi lety. Tehdy měla stát zhruba 120 milionů korun bez DPH a město na ni mělo přislíbenou dotaci. Rozdílné názory na zakázku však tehdy vyvolaly rozpor v tehdejší koalici tvořené ANO, lidovci a ČSSD. Zatím ANO i KDU-ČSL zakázku nepodpořilo, sociální demokraté ji prosazovali. O pár týdnů později se koalice definitivně rozpadla a sociální demokraté skončili v opozici. Nahradila je ODS a hnutí Ostravak.

Aktuální předpokládaná cena zakázky je zhruba 147,5 milionu korun. „Jsme samozřejmě dál o ty tři roky. Museli jsme to přizpůsobit novým dotačním programům, protože na to chceme získat dotaci. Hlavně jsme si dali pozor na to, aby ta zakázka nezvýhodňovala ani jednoho z potencionálních dodavatelů,“ uvedl Macura.

Podle něj jsou ve městě stovky křižovatek, které vzájemně ne zcela komunikují. „Jde nám o to, aby alespoň ty hlavní trasy přes město byly takzvaně řízeny. Nejedná se jen o tu elementární dovednost takzvané zelené vlny, ale skutečně chceme, aby tam byla taková umělá inteligence, která bude umět pracovat s aktuálním dopravním zatížením, které se mění,“ řekl Macura. Přednostně by tak v křižovatce měla být odbavována vozidla MHD či integrovaného záchranného systému.

U zakázky nyní plyne lhůta, ve které mohou dodavatelé podávat nabídky. Původně byla stanovena na 24. září, ale kvůli dotazům dodavatelů k zadávacím podmínkám bude prodloužena. Město chce, aby systém byl zprovozněn nejpozději do roka od podpisu smlouvy s vybraným dodavatelem.

-čtk-