První etapa opravy Barrandovského mostu, která měla skončit 2. září, skončí nejdříve na jeho konci. Důvodem je technický stav mostu a neočekávaná úprava projektu. Barrandovský most je nejvytíženější dopravní tepnou v Praze, denně po něm přejede 14.000 aut. Řidiči tedy musí počítat i s časově delším dopravním omezením.

Rekonstrukce mostu, který nebyl nikdy opravován, začala 16.května. První fází byla demolice  nájezdové rampy ze Strakonické ulice, kterou nyní dělníci znovu budují. V současné době se dokončují finální práce v rámci hlavní konstrukce mostovky.

 ,,Probíhá předepínání ocelových lan uvnitř mostovky a následně budeme moci začít s povrchy,“ popsal aktuální stav prací náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. Původní lana uvnitř mostovky jsou podle něj zkorodovaná a je potřeba je nahradit novými.

Důvod zpoždění?

V současné době byla na práce nasazena třetí směna. Důvodem je zpoždění, které je v tuto chvíli odhadováno na necelý měsíc.

Při vrtání otvorů pro nová lana totiž stavbaři narazili na problémy v místech, kde se připojuje rampa ze Strakonické ulice. „Je tam příliš mnoho armatury. Navíc je silnější, než bylo v projektu“, vysvětluje Scheinherr s tím, že to není chyba zhotovitele. „Firma Porr neudělala žádnou chybu, proto ani smluvní pokuta nebude stanovena“, vysvětluje radní.

Každopádně už nyní zpoždění prodlouží dopravní omezení, která jsou na mostě od května.

Mohlo by vás zajímat

„Nyní projednáváme rozsah omezení jako takového, ale předpokládáme, že bude velmi podobné tomu, na které jsou nyní řidiči zvyklí,“ říká mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

Dokončená už je konstrukce Strakonické rampy, u které dělníci tzv. předpjali poslední lana konstrukce. „Mostovka a nosná konstrukce je již předepnutá, nyní se bude provádět pokládka izolace, následně se budou vázat a betonovat římsy, po nich se osadí zábradlí a svodidla a na konci se bude ještě asfaltovat. A doplní se veřejné osvětlení“, říká Jakub Růžička, který provádí dozor stavby.

Na základě petice byl odstaněn billboard, který zastiňoval charakteristickou skulpturu Barrandovského mostu. Foto : TSK

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

Plánovaná rekonstrukce je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku.

(bar, čtk)