INZERCE

Na opravu úseku z Velimi do Kolína budou použity supermoderní a rychlé stroje. Musejí to stihnout za 12 dní. Foto: Správa železnic

Nejvíce zatížená trať v republice prochází rozsáhlou rekonstrukcí. V srpnu nepojedou vlaky z Velimi do Kolína

Postupující modernizace trati z Velimi do Poříčan si v srpnu vyžádá výluky traťových kolejí ve směru do Kolína, z nichž první započne už 8.srpna. Vzhledem k tomu, že oprava každé z kolejí může trvat pouze 12 dní, zhotovitel nasadí moderní stavební stroje, které pracují až 200 metrů za hodinu. Obnovou projdou rovněž tři přejezdové konstrukce v daném úseku.

Traťový úsek mezi Velimí a Kolínem projde celkovou opravou, stěžejní práce budou spočívat v komplexní výměně železničního svršku. Oprava se týká obou kolejí v celém mezistaničním úseku a částečně i výhybek ve stanici Kolín. Obnovou tak projde traťový úsek o délce téměř sedmi kilometrů.

Jen 12 dní

Na opravu každé z traťových kolejí je vyhrazeno pouze 12 dní, během kterých se bude provádět rekonstrukce výhybek ve stanici Velim. Práce si vyžádají přerušení provozu vždy na jedné ze dvou traťových kolejí ve směru na Kolín.

Výluka 1. traťové koleje proběhne od 8.do 19. srpna, následně od 20. do 31. srpna bude vyloučená 2. traťová kolej.

Moderní a rychlá technika

Aby se v takto krátkém časovém limitu dala celá akce provést, je nutné využit speciální techniku na výměnu kompletního železničního svršku.

Zhotovitelé proto na tuto opravu nasadí jeden z nejmodernějších strojů v Evropě– RUS 1000 S. Ten může pracovat rychlostí 180 až 200 metrů za hodinu. Technika zvládá snesení starého svršku, vyčištění kolejového lože, pokládku nových pražců a kolejnic, dosypání štěrku a nakonec i první podbití.

„Cílem této akce je rovněž předcházet do budoucna nepředpokládaným výlukám. Stávající svršek navíc využijeme v následujících letech k opravám regionálních tratí ve východní části Středočeského kraje. Tím dojde k úspoře nákladů a smysluplnému využití daného materiálu, který nebude nutné nakupovat,“ vysvětluje za Správu železnic ředitel Oblastního ředitelství Praha Vladimír Filip.

Opravou projdou i tři přejezdové konstrukce v traťovém úseku a budou vyčištěny příkopy podél kolejí.

Díky opravě tak dojde ke komplexní výměně kolejového roštu na poslední dvoukolejné části koridoru mezi Prahou a Kolínem. Ten je nejexponovanější a nejvíce zatíženou železniční tratí v České republice.

Jana Bartošová