INZERCE

Trolejbus nahradí stávající autobusovou linku z Prahy 6 - Veleslavína na Letiště Václava Havla. Foto: DPP

Na letiště trolejbusem. Dopravní podnik získal stavební povolení na elektrifikaci autobusové linky

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal pravomocné povolení stavebního záměru elektrifikace autobusové linky č. 119 ze stanice Nádraží Veleslavín – Letiště Praha. Na zhotovitele stavby nyní připravuje veřejnou zakázku. Odhadované stavební náklady činí přibližně 300 milionů korun.

Autobusová linka č. 119 Nádraží Veleslavín – Letiště Praha je v současnosti hojně využívána cestujícími, kteří míří k odletům na pražské letiště Václava Havla.

V rámci elektrifikace pro tuto linku postaví Dopravní podnik téměř 12 kilometrů trolejového vedení a čtyři nové měnírny. Největší z nich vznikne v garáži DPP Řepy. Bude sloužit nejen pro napájení 21 dobíjecích míst pro vozidla nasazovaná na linku Nádraží Veleslavín – Letiště Praha, ale do budoucna i pro další trolejbusy, které budou jezdit na původních autobusových linkách.

„Začátek letošního roku je pro nás skutečně ve znamení elektromobility a moderních technologií. Začali jsme stavět infrastrukturu pro první regulérní trolejbusovou linku v Praze z Palmovky do Miškovic. Po Praze začal jezdit první elektrobus a do konce února jich bude celkem 14. Nyní jsme získali společné povolení pro elektrifikaci linky č. 119 na Letiště Václava Havla a do pár týdnů budeme znát i vítěze veřejné zakázky pro nákup tříčlánkových trolejbusů na tuto linku. Dieselové autobusy brzy nahradíme bezemisními vozidly“, říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Vyhlášení veřejné zakázky v hodnotě přibližně 300 milionů korun by podle Dopravního podniku mělo proběhnout v řádech několika měsíců.

„Mám radost, že se nám podařilo získat pravomocné společné povolení na výstavbu infrastruktury pro druhou regulérní trolejbusovou linku v Praze. Nyní je potřeba dokončit majetkoprávní vypořádání stavby a vyhlásit veřejnou zakázku na jejího zhotovitele. Pevně věřím, že budeme moct stavbu zahájit na konci letošního nebo zkraje příštího roku. Samotná stavba celé infrastruktury by měla trvat zhruba 10 – 12 měsíců,“ dodal Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch. 

DPP v současnosti dokončuje veřejnou zakázku na nákup 20 velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů, které po dokončení stavby infrastruktury na lince č. 119 nahradí stávající kloubové autobusy.

Letiště Praha díky tomu získá nejen kapacitnější spojení směrem do/z centra hlavního města, ale také zcela bezemisní a tichou dopravu, která odlehčí rušné Evropské ulici.

Jana Bartošová