Pondělí, 24. ledna, 2022

Metrostav po měsících průtahů získal od ŘSD zakázky na nové úseky dálnic D6 a D7

DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA

Ředitelství silnic a dálnic vybralo po dlouhých průtazích vítěze soutěže na výstavbu úseku dálnice D6 u obce Krupá. Dálnice z Prahy na Karlovy Vary, která zatím končí u pivovaru v Krušovicích, se tím prodlouží o 6,5 kilometru. Nový úsek postaví společnost Metrostav Infrastructure.

Informaci zveřejnil na svém twitterovém účtu generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Cena za nový úsek dálnice je 1,54 miliardy korun. Podle Mátlova vyjádření má tento projekt stavební povolení v právní moci, zahájení výstavby se předpokládá začátkem roku 2022.

V minulých dnech Mátl na Twitteru zveřejnil výsledky soutěží na další dopravní stavby. Metrostav Infrastructure definitivně získal zakázku na zkapacitnění silnice první třídy I/7 na dálnici D7 u Chlumčan na Lounsku. V tomto případě se jedná o zakázku v hodnotě téměř 1,18 miliardy korun. „V případě, že nedojde k podání námitek od neúspěšných uchazečů, bude stavba zahájena v co nejkratší době,“ dodal Radek Mátl.

Ne pokaždé samozřejmě vyhraje Metrostav. Například stavbu obchvatu na silnici I/16, který vyvede dopravu mimo Novou Paku, má realizovat společnost Porr. Nabídku podalo celkem šest zájemců, Porr zvítězil s nabídkovou cenou 1,31 miliardy korun (zhruba 80 procent předpokladu). Nový silniční úsek je dlouhý 8,5 kilometru se má začít stavět na jaře 2022, stavební povolení již je v právní moci.

Podpis smluv mezi ŘSD s firmou Metrostav Infrastructure se o řadu měsíců zpozdil. Mateřská společnost Metrostav totiž loni dostala od soudu nepravomocně zákaz účast ve veřejných zakázkách na tři roky kvůli zapojení do korupční kauzy bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha (ČSSD). Metrostav proto převedl silniční projekty na dceřinou firmu Metrostav Infrastructure.

Konkurenční firmy napadly platnost referencí této firmy, avšak v říjnu v jednom ze sporů antimonopolní úřad rozhodl, že reference jsou platné.

(ede)

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

FacebookTwitter