INZERCE

Logo Elektronické dálniční známky. Zdroj: edalnice.cz

Elektronické dálniční známky slaví rok. Řidiči jich nakoupili za více než 5 miliard korun

V prosinci minulého roku byl spuštěn prodej elektronických dálničních známek. Díky digitalizaci je nyní jejich pořízení mnohem snazší a pohodlnější. Motoristé si navíc mohou sami zvolit začátek platnosti, systém je pak upozorní na blížící se konec. Elektronických známek se za uplynulý rok prodalo přes šest milionů.

Každý řidič to znal. Sehnat papírovou dálniční známku, nalepit a pak ji složitě z čelního okna seškrabávat, aby se tam dala nalepit nová. To už od minulého prosince neplatí. Pořízení elektronické verze zabere v průměru 3 minuty. Denně se jich prodá kolem 15 tisíc.

„Systém elektronické dálniční známky funguje a je pro občany jedním z nejlepších elektronických nástrojů. Je rychlý, pohodlný, bezpečný a řidiči si ho chválí. Státu šetří peníze a motoristům, kteří vše mohou vyřídit z domova, šetří čas. Po roce fungování může být elektronický systém dálničních známek vzorem k digitalizaci dalších agend,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Celkem se za uplynulý rok prodalo dálničních známek za více než pět miliard korun. Nejvíce si lidé pořizovali roční (2 812 889 kusů), desetidenní (2 315 445 kusů), nejméně pak měsíční (620 929 kusů) známky.

  „Máme za sebou rok provozu systému, což je delší doba, než jsme měli na jeho vývoj. Dobrý čas na ohlédnutí za celým obdobím. A dobrý pocit z výsledku a vděčnost všem, kteří na vývoji, provozování a rozvoji systému pracovali a pracují,“ říká Jan Paroubek, ředitel státního podniku CENDIS, který projekt elektronické dálniční známky provozuje. 

Během uplynulého roku Státní fond dopravní infrastruktury ve s podnikem CENDIS operativně reagoval na podněty plynoucí z provozu. Na základě toho se například zjednodušil systém nákupu a zavedla opatření snižující možnost chybovosti.

(ede)