INZERCE

Nádražní budova Veselí nad Lužnicí. Foto: Správa železnic

Elektrickým vlakem z Vídně až do Prahy. Správa železnic vybrala projektanta na chybějící kus trati v Jižních Čechách

Chybí jen několik desítek kilometrů, aby se mohli cestující přepravit elektrickými vlaky z Vídně přes Gmünd až do Prahy. To by se mělo změnit. Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce a elektrizace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí. Nejlepší nabídku podaly společnosti Sudop Praha a Sudop EU, a to ve výši 238,96 milionu korun. Společně vypracují dokumentaci pro stavební povolení a projektovou dokumentaci pro provádění stavby.

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 252 milionů korun. Stavba je naplánovaná na závěr příštího roku, trvat by měla tři roky. Hlavním cílem projektu je celková rekonstrukce a elektrizace 55 kilometrů dlouhého traťového úseku.

Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Foto: Správa železnic

Celá trať se také upraví pro rychlost 120 kilometrů za hodinu. Tím dojde ke zkrácení jízdních dob. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 10 miliard korun. V rámci rekonstrukce trati je v plánu také vybudování moderních nástupišť ve všech stanicích a zastávkách.

Přestavbou projdou stanice Nová Ves nad Lužnicí, Suchdol nad Lužnicí, Majdalena, Třeboň a Lomnice nad Lužnicí a také všechny zastávky. Moderní nástupiště umožní pohodlný nástup do vlaků. Z hlediska bezpečnosti bude důležitá náhrada stávajícího přejezdu u Suchdola nad Lužnicí silničním nadjezdem.

Zmiňovaný jihočeský úsek vznikl v dobách monarchie jako součást druhého železničního spojení Vídně s Prahou. Dnes jej využívají podle Správy železnic také přímé spoje mezi oběma metropolemi, v Českých Velenicích a ve Veselí nad Lužnicí však musí docházet k výměně lokomotiv. Tato nutnost po dokončení stavby v závěru roku 2028 odpadne. 

(teč)